Longines Hydroconquest 39mm

Ik kwam toevallig het nieuw model in mijn favoriete maat van 39mm tegen van de Longines Hydroconquest. Ik weet dat 41mm er al langer is, maar van de 39mm wist ik het nog niet.

Mijn inziens goede verbetering qua looks: rustigere plaat en nieuwe keramische bezel.

Tevens qua prijs tov specs een topper :ok_hand:t2:

Heeft iemand deze hier al toevallig in bezit? Ben even benieuwd hoe de 39mm staat. Op het www nog weinig te vinden hiervan…

Tevens de vraag bij welke website/winkel je een goede deal voor Longines kan maken.

9 likes

Ik kan hem waarderen maar die datum…
Zo jammer, een datum op een duiker, overigens vind ik elk type mooier zonder datumvenster.

1 like

Is praktisch. Liefst met een dag er ook nog bij. Perfect voor mensen zoals ik die onregelmatig werken. Weet echt 9 van de 10 keer niet welke dag het is :sweat_smile:

De oude quartz versie is er al langer in 39mm. Even voor het idee van de maat op pols ~18cm :

Ten opzichte van de 41 automaat:

Gr, HJR

2 likes

Grappig genoeg gebruik ik echt alleen mijn horloge voor tijd ook als die een datum heeft en die klopt dan ook. Voor datum en dag gebruik ik als ik het wil weten mijn telefoon, laptop of tablet voor.

Dag/datum vind ik persoonlijk helemaal verschrikkelijk en dan op een duiker vind ik dat een aanfluiting. Maar goed ik hou van de symmetrie en eenvoud zonder datumvensters.

1 like

Snap het wel en het is ook makkelijker. Vooral als je ze in rotatie draagt.

1 like

Alles is persoonlijk, onze mod Jur draagt gewoon horloges omdat hij ze mooi vind maar niet voor de tijd. Hij doet ze om en zegt ze gaan vanzelf weer lopen en moet dan van anderen horen dat zijn horloge niet gelijk loopt :joy:

Zonder datum vind ik gewoon strakker, als het je niet uitmaakt en je het gebruikt snap ik dat ook wel weer.

Edit: overigens rouleer ik niet meer, ik draag nu al jaren mijn CW dagelijks en dat bevalt me heel goed.

1 like

Ik ben voor mijzelf niet zo van de duikers moet ik zeggen, maar persoonlijk denk ik wel dat 39mm een wat vriendelijkere maat is voor veel mensen, zeker ook in combinatie met dat een duiker vaak wat dikker is.

Persoonlijk kom en koop ik graag bij Bouman in Culemborg. Erg vriendelijk en kundig personeel

Ik heb het een tijdje terug ook gezien. Longines heeft de 39mm stilletjes gereleased, vlak nadat ik de 41mm heb gekocht. Ben overigens uitermate tevreden met die klok, maar 39mm had me waarschijnlijk iets beter gepast (kleine polsen)

Ben al een tijdje in bezit van een 39mm automaat. Perfect voor mij.

Voor zover ik weet is de 39 mm automaat al wat langer uit. De mijne hier in het blauw gescoord. Is weliswaar de voorganger maar niet minder mooi. Een van de blijvers in mijn collectie.

2 likes

Hatsjaaa….weer top geholpen bij Bouman in Culemborg👌🏻.

Vers net de fabriek de eerste levering van de nieuwe Hydronconquest 39mm.

Eerste indruk is top, qua specs super (dubbel AR, 72 gangreserve, silicon spring, keramische bezel)…hij doet zeker niet onder mijn verkochte aquis. Heerlijke bezel actie, super netjes uitgelijnd en geen speling.

Moet zeggen dat eerste indruk is dat hij kwalitatief beter is dan de aquis en qua prijs gunstiger…

4 likes

Goed om te horen! Gefeliciteerd met je aankoop. Ik overweeg al een tijdje en Aquis (39mm). Jouw horloge lijkt mij het overwegen waard.

Nice! Gefeliciteerd met je NA! Mooi hoor. Post hem meteen ook even in het nieuwe HydroConquest Only-topic :stuck_out_tongue:

Kan ik me helemaal in vinden. Heb afgelopen jaren 2 Aquissen gehad en ben nu over op Longines.

1 like

Ik zou ze zeker even vergelijken…

Qua specs verslaat de longines de oris.

En wat ik met name ook fijn vindt dat je lekker kan wisselen qua band, bij aquis heb je alleen keuze uit banden van oris ivm geintergreerde lugs.

Wat je mooier vindt is smaak ….

Maar ik ben er blij mee :slight_smile:

1 like

Done :slight_smile:

1 like