Longines Hydroconquest, hoe herken je een neppe?

Beste Horlogeliefhebbers,

De hydroconquest vind ik al zeer lang een prachtig model, nu kan ik het juiste model kopen (kleur zwart) voor circa 500,-.
Het horloge wordt geleverd met de originele doos. Helaas ontbreekt het originele boek/pas van longines.

Waar ik mij zorgen over maak is dat het horloge vrij nieuw is en de warrantycard ontbreekt.

Wat zouden jullie doen? en hebben jullie tips?

Zelf boeien papieren bij horloges mij niet, maar dat heefr uiteraard te maken met dat ik praktisch enkel vintage koop… Dan hoef ik de dure papierwinkel niet. :slight_smile:

Doch vind ik het vreemd dat bij een recent horloge al zaken ontbreken… Het kan uiteraard altijd, maar de verkoper zou me moeten overtuigen. Waar heb je het gevonden?

Groet, Glenn

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

het horloge staat op chrono

Hangt ook af van de aanbieder. Er bestaan neppe hydroconquests, er bestaan gestolen hydroconquests, dus enige voorzichtigheid is geboden.

2 likes

Voor 50 eur zal ik het verklappen.

Als ik t al zou overwegen, dan alleen v n zakelijk iemand en mbv creditcard

Als hij op Chrono 24 wordt aangeboden kun je volgens mij via hun de aankoop laten lopen.
Geeft zekerheid, of zijn hier andere meningen over.

Ik neem aan dat je die Quartz van 39 mm bedoeld, het is bij een winkel en een trusted seller dus ik denk dat het wel goed zit. Ik zou echter even door sparen en voor 139 euro meer een nieuwe bestellen,

Mestal zid er een tikvautje op de wijserplat of de agterkant van het horlozje.

1 like

Voor een 39mm Quartz uitvoering is dit geen hele rare of extreem lage prijs.