De Hydroconquest die ik een dik half jaar heb bevalt prima, zeker nadat ie na een halve schakel bij de sluiting eruit gehaald te hebben perfect zit (plus of min een hele schakel was of te ruim of te strak, zelfs met hulp van het driepunts-fijn-afstel systeem).
Maar! De sluiting is erg lastig los te krijgen, zit muurvast, en ik moet wrikken totdat ie losschiet (met gevaar voor vingers, want de veiligheidssluiting zit ook nog eens in de weg). Hebben meer mensen hier last van? Ik had een iets fijnere sluiting verwacht van een merk als Longines. Gelukkig maakt de rest van het horloge alles goed en wrik ik er dagelijks gewoon even op los .
Bij de hydroconquest maak je de sluiting los door eerst de achterkant van de sluiting op te lichten, en dan pas de voorkant. Ze komt dan boterzacht los
De hydroconquest heeft een sluiting die ontworpen is om open te scharnieren, waarbij het scharnierpunt zit aan de kant waar ook de veiligheidssluiting zit. Je moet dus de beweging maken zoals op deze foto’s:
Oh wow dat werkt idd! beetje oplichten en juist wat druk uitoefenen op het uiteinde van de sluiting! Dank voor de tip! Hadden ze me bij de juwelier ook best even mogen vertellen toen ze me zagen zweten na het passen om dat ding weer los te krijgen
Los van de pols trouwens wel een stuk makkelijker uit te voeren dan om de pols. Omdat als het bandje redelijk strak zit je niet heel veel ruimte tussen schakels en sluiting hebt waar je het tegenwicht moet bieden. Maar het lukt :).
Excuus beetje late reactie zie het nu pas. De half link is weggehaald aan de kant waar je de sluiting uitklapt voor zijn extra lange ‘overduikpakheen’ functie. Ik kreeg destijds het idee uit een post op wachuseek forum: http://forums.watchuseek.com/f405/hydroconquest-half-link-alternative-2336114.html
Ik heb de link zelf niet verwijderd, maar de juwelier waar ik het horloge heb gekocht, maar in bovenstaande link merkt iemand op ‘It s an ordinary push pin like all the others. To push it out you requier a tool. And when you push it in again you need to squezze the folding clasp a little cause that s what holding the pin in place.’