HF vrienden. Ik ben van plan om een NA te doen. Mijn oog is gevallen op de Longines hydroconquest . Nu mijn vraag. Ze zien er alletwee gelijk uit. Alleen een quartz of een automaat en waarom??
Altijd quartz nemen. Heerlijk, nooit meer een horloge wat stilstaat … behalve als de batterij leeg is natuurlijk.
Zo, dat gezegd hebbende: Ik ga er even voor zitten … de gebruikelijke discussie omtrent het ontbreken van een ziel enzo kan weer losbarsten. Vrijwel iedereen zal zeggen, een automaat. Waarom? Tja, allemaal horlogegekkies hier!
Luister niet naar deze man. Hij bedoelt het goed, maar begrijpt het slecht.
Quartz is lekker makkelijk, grab and go
Maar mijn voorkeur gaat toch altijd uit naar een automaat. En dan gewoon voor het gevoel dat ik weet dat er een " echt" uurwerk in zit.
Natuurlijk een automaat!
Daar zit inderdaad leven en een stukje techniek in !
Kwarts uurwerken worden per kilo verkocht !
De ambacht gaat het toch gewoon winnen Automaat dus!
Bij de Hydroconquest zou ik voor de automaat kiezen. Bij de conquest wellicht wel voor de VHP, omdat dit gave techniek is.
Het lijkt op een gevalletje besluiteloosheid dat je ons om raad vraagt, de adviezen zullen toch wel snel richting Rolex gaan
Persoonlijk vond ik de hydroconquest een goede keuze, echter dan wel een automaat
Waarom? Gewoon om dat het kan! Nee, alle gekheid op een stokje; longines is en merk met en rijke historie. Verder heeft de hydroconquest een eigen “smoel” en is een fijn (draagbaar, goed afleesbaar etc) horloge. Al met al een prima keuze.
Maar dan wel quartz.
@anon8024582HF, misschien kun jij even laten zien dat (Oyster)quartz ontzettend mooi is!
De forumnaam zegt genoeg. Moet nog een hoop leren.
Ik heb een airking maar die vinden de meeste ook niks. Tja.
Sjips, ja Oyster natuurlijk …
Wat een mooi ding is dat toch. WOW!
Thnx man, het duurde even maar ik het toch een lekker exemplaar te pakken.
Edit: nog eentje dan maar.
Zeker wel.
Jammer dat er maar een paar van zijn op het forum…
Zolang ie opgewonden is, anders is ie ook dood als een pier, kan er nog zoveel techniek inzitten.
Dat is met ons ook ! we moeten blijven eten anders gaan we ook Dood!
En als er geen of een lege batterij is zit is hij ook Dood.
En als die batterij gaat lekken ! Kan je het ook niet meer reanimeren!!
En met een automaat kan je schudden om hem te reanimeren!
Zelfs na jaren schijndood te wezen!!
Gewoon voor de quartz gaan. Lekker makkelijk!!
En daN misschien de beetje foute zwart gouden.
Was voor mij een gokje maar inmiddels draag ik hem bijna iedere dag.