Ik had altijd de wens of bucket list om voor mijn 30e verjaardag mijzelf een mooi horloge cadeau te doen.
Toen ik eenmaal 29/30 was zat ik midden in de aankoop van mijn huis en had ik die periode ook andere kosten die meer prio hadden.
Ik was dan ook naar &
geweest en ik had verschillende mooie horloges op het oog, zoals Breitling avenger 2, Tudor Royal en Longines.
Toch vond ik de ervaring toen wat kill en koud en ik kreeg de impressie dat de horloges waar ik naar keek te goedkoop waren en ze me liever kwijt als rijk waren.
Nu 2 jaar verder zit ik toch bijna elke dag naar horloges te kijken en het kriebelde dan ook om een mooie 2dehands aan mijn collectie toe te voegen. Mijn vrouw daarin tegen vertelde me nogmaals mijn bucket list dat ik beter kon wachten en een nieuwe kon halen in een AD.
Dit zette me wat aan het twijfelen wat ik precies wilde ik ben immers het 30 jubileum gepasseerd en vond 32 nou niet zo speciaal genoeg om dat bij een dealer te gaan doen. Ook zat mn andere ervaring nog wel dwars.
Maargoed time skip tot van de week toch maar naar Gassan op de Meent in Rotterdam gereden, op de scooter met mn vrouw achterop na een dagje dierentuin. Gewoon even kijken vertelde ik.
Bij onthaal werd ik ook prettig ontvangen met wat te drinken door een super relaxte en aardige jonge meneer van ongeveer mijn leeftijd. “Wat kan ik voor u doen” vertelde die en ja, wat kwam ik eigenlijk doen dacht ik.
Ik vroeg hem mijn interesse naar Longines Hydroconquest en dat ik ook een Omega Seamaster wilde proberen.
Kleine side note … ik zou binnen een paar jaar een Omega Seamaster mogen kopen van mijn vrouw, die ik vaker op plaatjes had laten zien. En omdat ik James Bond fan ben dus wilde kijken hoe de blauwe me zou staan… i know cliché…
Eenmaal voor me lagen er dus de hydroconquest in het zwart en blauw en de Seamaster blauw en een limited edition 007.
Toch na paar keer passen bleek blauw ook mijn kleur te zijn. En deze was ook het mooiste vond ik.
Wonder boven wonder vertelde mijn vrouw waarom neem je de Omega niet. Kon het haast niet geloven, maar ik vond het dat ik er financieel en ik in mijn leven nog niet klaar voor was of succelvol genoeg voor was deze te kopen.
Daarnaast trok de blauwe Longines dan ook toch meer mijn aandacht gek genoeg.
De beslissing was dan ook volwassen en we hadden dan daar ook best even lol om met zijn allen, maar het werd de Longines Hydroconquest in het blauw.
Nu een paar dagen verder heb ik er totaal geen spijt van en ik heb mijn allereerste gloedje nieuwe Swiss made horloge gekocht. Zo trots als een pauw, draag ik hem. Ik werd dan ook nog de volgende dag nog gebelt dat ze nadat we de deal hadden gesloten en de band op maat hadden gemaakt. Ze de schakels waren vergeten mee te geven.
Toch even terug nog maar was geen probleem voor mij.
Hieronder de foto’s