Longines Hydroconquest

Hallo,

Ik ben nieuw hier, maar lees al een jaar berichten op het forum om meer over horloges te weten te komen.

Ik zit te om de Longines Hydroconquest te kopen, maar kan er weinig over vinden. Het gaat om het model automaat zonder chrono, 41 mm, zwart. Foto’s uploaden lukt me nu nog even niet.

Misschien heeft er ook iemand alternatieven in dezelfde prijsklasse?
Groeten,

Ard

Mmmmm ik vind dit een heel mooi horloge hoor. Hij is toch rond de 1200 euro?
De Omega Seamaster of Tag Heuer Aquaracer zou een alternatief kunnen zijn. Maar de Longines is ook een plaatje.

Ja, ik ben er ook wel weg van. Ik was alleen maar geinteresseerd in de Tag Heuer WAB2010, tot ik deze zag. En nog veel goedkoper ook! Gek genoeg kost hij maar 830 euro bij de juwelier. Ik krijg elke keer te horen dat het verschil tov Tag Heuer hem zit in dure marketing, dat het uurwerk hetzelfde is bijvoorbeeld.

Oris is mij qua kwaliteit ook al aangeraden in deze prijsklasse, maar die haalt het qua looks niet bij deze Longines.

De Hydroconquest is echt geweldig. Kwa uiterlijk lijkt hij inderdaad ontzettend op de TAG Heuer Aquaracer, vooral als je voor de blanke lunette gaat. Wat kwaliteit betreft zal er denk ik geen verschil in zitten.
Omega Seamaster is natuurlijk ook een optie, maar deze zijn wel een heel stuk duurder. Voor de 41mm automaat betaal je 2380,- (quartz nu 1540,-)

Hier nog een foto van het bewuste horloge, echter hier ook in blauw:

Welkom op dit forum. Ook na een jaar ‘meelurken’:wink: De Longines ziet er goed uit.
Zelf zou ik voor de blauwe gaan, maar dat komt omdat ik al zwarte duikers heb.
Veel plezier op dit forum!

Bedankt voor de ‘welkom’.

Ik zal nog kort even iets over mezelf vertellen: ik ben geen fanatieke verzamelaar, veel verder dan een Carrera Quartz en mijn huidige Seiko 5 ben ik nog niet gekomen. Ik ben alleen steeds meer horloges gaan waarderen en sta op het punt mijn eerste “echte” horloge te kopen (ik ben nu 27 jaar). Op dit moment zijn de pijlen vooral richting Longines en Tag Heuer gericht. Ik heb ook al eens op internet gezocht naar een jaren 60 Rado, maar nog niets van mijn gading gevonden tot nu toe. Lijkt me ook gaaf, zo’n oud horloge dat nog steeds werkt.

Om mij goed in te lezen ben ik steeds meer op diverse fora gaan lezen, over uurwerken en de verschillen tussen de merken.

Groeten,

A Heinkens
Den Haag