Longines Jamboree mist marker

Ik heb via internet een Longines Jamboree gekocht , relatief zeldzaam model en ik vind het een heel mooie vinateg en met z’n 35mm diameter best fors formaat .

Ik had van verkoper reeds vernomen dat er een marker mist van de 11 . Iemand enig idee hoe waar ik zo’n specifiek onderdeel zou kunnen kopen??

Wat verkoper niet had verteld was dat ook opwindveer stuk was, eerlijkheid is tegenwoordig ook schaars zo blijkt . Ik wil dit laten repareren maar eigenlijk alleen als ik ook een marker kan krijgen.

Wie o wie heeft raad??

bvd GH

Behalve dat de marker mist ziet de lak op de wijzerplaat er op die plek ook nogal beschadigd uit. Ik ben bang dat als Longines zelf niets kan herleveren je de marker door een fijnmechanicus of siersmid zult moeten laten namaken. Of op zoek naar een donorhorloge met intacte wijzerplaat.

vrees dat een donorplaat het makkelijkst is, want namaken en onzichtbaar repareren lijkt mij onmogelijk. Daarnaast is de overige schade aan de plaat dan nog niet hersteld. veer zou hoogstwaarschijnlijk wel een nieuwe ‘universele’ voor gevonden kunnen worden, mits het geen rare/zeldzame maten zijn.

Ai wat jammer, verder een prachtige vintage .
Kan je helaas niet helpen met een tip… succes!

Als je het horloge gaat en blijft dragen dan zou ik de plaat laten restaureren (alleen op die plek) en een goude goudsmit een marker laten maken (eerst de marker, dan de restauratie, kan men restaureren en plaatsen)
Volgens mij kan je van de marker een 3d scan laten maken als ‘mal’ voor de goudsmit. Of je laat het 3d printen (non-ferro) en daarna vergulden.
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Mooie klok!