Longines L4.512.2.87.7

Mijn eerste topic op HF.

Ben op zoek naar een leuk en betaalbaar horloge voor verjaardag van dochter.
Ze is van de bling bling, maar ook weer niet ‘te’.

Zelf zag ik dit Longines horloge en ben benieuwd wat andere leden van de prijs kwaliteit verhouding vinden. Winkelwaarde EUR 2000.

1 like

https://www.longines.com/nl/p/watch-la-grande-classique-de-longines-l4-512-2-87-7

2 likes

Nja. Een dameshorloge, met een quartz dingetje in, en goudkleurige PVD - plastic - coating. Niet eens verguld.

Voor dat geld moet toch veel, véél beter te vinden zijn medunkt.

1 like

Deze niet doen. Ik draag Longines een warm hart toe maar deze is het niet.
Kijk bijvoorbeeld eens op de site van S&C. Daar staan verscheidene dameshorloges van Longines in de sale die leuker zijn en een symphatiekere prijs hebben.
Edit, De longines outlet in Roermond heeft dacht ik wel veel van de types die je liet zien en voor een stuk onder de listprijs.

2 likes

Longines komt op mij voor quartz nogal sterk geprijsd over. Ik denk verder niet dat je aan de kwaliteit hoeft te twijfelen.

Ik heb toevallig hetzelfde model aan m’n vrouw gegeven, kleine 2 jaar terug, maar dan met de zwarte wijzerplaat.

Lastige enerzijds maar makkelijk anderzijds was dat ze dit model erg mooi vond; ik heb destijds m’n best nog gedaan om alternatieven te vinden, want ik heb graag opties, maar ben niets vergelijkbaars tegengekomen.

Lariekoek natuurlijk. Hoe kom je daarbij? Nee, het is geen echt goud, het is inderdaad goudkleurig maar het zijn gewoon metalen die gebruikt worden. Weliswaar in extreem dunne laag, maar die lagen zijn relatief hard -harder dan echt goud- en als je niet te lomp doet gaat het járen mee.

Tja, wanneer niet… Als de PVD coating het probleem hier is - nee, want voor dit geld is alles PVD. Die band is een klein kunststukje hoor; ik denk iets van 16mm, misschien smaller, en zoveel kleine links, in 2 afwerkingen…

Ik heb zelf nog gekeken voor Mido, erg mooie modellen en mogelijk meer waar voor je geld. Hele leuke varianten met diamantjes ook. Maar die modellen waren te groot naar de smaak van mijn vrouw. Ook Frederique Constant heeft leuke modellen die een beetje deze kant op gaan.
Als hoekig een optie is heeft Longines nog de Dolce Vita lijn. Begint iets gunstiger qua prijs maar biedt geen extra kwaliteit, en ik denk voor vergelijkbaar geld geen diamantjes op de plaat.

1 like

Hm, I stand corrected. Ik moet iets compleet anders in mijn hoofd gehad hebben dan. Ik vind het nog altijd veel geld voor iets dat goud imiteert maar goed, het is tenminste wel degelijke kwaliteit. :smile:

1 like

Longines maakt ook mooie dames horloges, maar deze is het niet. Kijk eens bij de master serie voor de dame(s). Succes met je keuze

Dit inderdaad. Hour Passion in Roermond hebben ze leuk geprijsde Longines modellen. Met name veel dames modellen ook.

Prijzig, en je betaalt wellicht net wat teveel puur vanwege het merk of de coating?. De meeste quartz damesmodellen beginnen daar rond de €1000.

Daarentegen is Longines wel gewoon prima, en ook wel een echt horlogemerk voor de liefhebbers wat niet te mainstream is.

Als je een Longines overweegt (terecht!) en het moet wat bling zijn kijk dan zeker ook naar de Dolce Vita’s. ‘Slechts’ 1,6K€ maar de guilloche wijzerplaat en thermisch geblauwde wijzers maken het meer een tijdloze klassieker (en daarmee iets voor de rest van je leven). Althans, mijn puber vindt dat. En ik neig ernaar het met haar eens te zijn :wink: :slight_smile:

1 like

Dank voor jullie opmerkingen en suggesties.
Ik weet dat het minimaal goud op de band of kast moet zitten. Alleen zilver is een ‘no go’.

We gaan rustig verder zoeken en wachten op nog andere antwoorden.