Longines L761.2

Beste leden,

Het is al enige tijd geleden dat ik hier heb gepost maar toch mijn weg weer terug gevonden naar het forum. Dit keer met de vraag naar meer informatie over mijn laatste aanwinst. Tot mijn grote verbazing lukt het mij niet om eenduidige informatie te vinden over mijn Longines Horloge.
Het vermoeden bestaat dat dit een horloge uit de jaren 80 is. Maar veel quarts Horloges met dit kaliber hebben andere vormen en dit horloge ben ik nog niet tegen gekomen. Tevens kom ik niet helemaal uit de serienummers die op het kaliber staan, aan de binnenzijde en aan de buitenzijde van de achterkant staan.
Wellicht dat iemand van u wat meer inzicht kan geven. Zo ben ik benieuwd wat de naam (serie) is van dit horloge. Of dit uit de jaren 80 komt en of hier nog andere verhalen over te vertellen zijn.

Ik ben erg benieuwd.

2 likes

Is dit niet grande classique? Heb deze destijds aan mijn vrouw gegeven

1 like

Het klopt dat dit horloge er erg op lijkt, alleen de bevestiging van het bandje aan het horloge is wel geheel anders. Wellicht dat er in de loop der tijd iets is veranderd aan het ontwerp?

Het nummer aan de binnenkant van het deksel is de referentie. Als je dit googlet kom je enkele dezelfde horloges tegen.

Je kan trouwens bij Longines kosteloos een extract of the archives aanvragen, dan weet je precies waar en wanneer je horloge verkocht is.

2 likes

Nee, is een Longines Presence. Denk eind 80, begin 90.

2 likes

Uurwerk is Longines caliber 761 ETA caliber 959.001
De batterij klem is afgebroken deze is nog wel te verkrijgen maar het electroblok bijvoorbeeld is heel lastig, die zijn bijna op.

2 likes

Hier heb ik inderdaad naar gekeken maar dit is niet kosteloos. Zijn de nette Zwitserse prijzen: Zie hier

Tevens heb ik alle nummers opgezocht maar geen vergelijkbaar horloge gevonden. Misschien de verkeerde invoer gebruikt?! In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Bedankt voor het antwoord, ik denk inderdaad dat dit het model moet zijn. Toch vindt ik maar geen vergelijkbaar horloge, is dit model weinig geproduceerd of ligt het aan het model wat niet populair was?

Kosteloos is alweer een tijdje verleden tijd…