De Longines Legend Diver heeft mijn aandacht weten te trekken. Erg fraaie vintage inspired diver. Een mooie verschijning die veel verschillende soorten banden kan hebben. Echter ben ik benieuwd hoe de bouwkwaliteit en afwerking zich verhoudt ten opzichte van bijvoorbeeld Breitling, Omega en Tudor. Logischerwijs zal deze wat minder zijn gezien de Longines ook een stuk goedkoper geprijsd is. Maar ben toch benieuwd. Het zou jammer zijn als het bij voorbaat al bestemd is een deceptie te worden gezien de andere horloges in mijn collectie. Iemand ervaring met de Longines Legend Diver en hoe deze zich verhoudt tov eerdere genoemde andere merken?
Ik ben zeer tevreden over de afwerking. Ik heb geen Breitling, Omega of Tudor. Maar voor veel Omega modellen doet hij niet onder. Is denk ik meer een merk beleving. Een keer passen bij een reseller en zelf ondervinden.
Ik heb het horloge eens op Jumping Amsterdam kunnen uitproberen. Hetzelfde formaat als de onderstaande Breitling. +/- 53 millimeter, maar wel redelijk slank. Perfect voor een platte pols.
omdat de zoektocht naar een mooi bewaard exemplaar moeilijker en prijziger zal zijn dan naar een LLD vrees ik. Bovendien is niet iedereen gecharmeerd door vintage!
Dit is precies het grote probleem, de lugs… natuurlijk kun je wel voor de 36mm optie gaan, maar misschien vind je die weer te klein… dan gaat de lug to lug wel van 52.5 naar 44.5mm en deze met bruinrode binnenkant is daarbij wel te verkrijgen:
Naar mijn mening is de 36mm de beste optie voor dit model. De lange lugs zijn geen probleem meer, het formaat past beter bij de vintage stijl en je hebt de keuze uit een paar prachtige ‘dégradé’ wijzerplaten. Succes!
Ja de lugs zijn lang maar afhankelijk van je polsmaat en de band die je er op doet hoeft dat zeker geen probleem te zijn. Heb er zelf in ieder geval geen last van. Afwerking is goed, mooie gelakte dial en m.i. een horloge met een eigen smoel. Vooral even passen dus, aan de afwerking zal het niet liggen.
Prijs / kwaliteit is heel goed, en als je de IWC kunt hebben dan is de LLD ook zeker geen probleem. Ik draag mijne op een MN Strap waardoor ie net iets kleiner draagt.