Longines legit check

Dag forumleden,

Ik sta op het punt om een Longines Master Collection L2.628.8 te kopen. Ziet dit er legitiem uit? Zo nee, waaraan kan je zien dat het er ‘anders’ uitziet? Bij voorbaat dank.

9 likes

Ziet er prima uit als je het mij vraagt.

Heb er verder vrij weinig verstand van, maar zou me geen zorgen maken om deze.

2 likes

Ik zie ook niks geks. Is de vraagprijs dan verdomd verdacht dat jij het jezelf afvraagt?

Van de Longines website:

1 like

Rotors komen in meerdere varianten voor. Balans ziet er correct uit en het midden van rotor ook.

Vooral om het feit dat het Catawiki en een Turkse verkoper is.

1 like

Die van het plaatje van @Aamon is ook een ander of nieuwere variant uurwerk zo te zien.

Uurwerk L619.2

Vreemd is dat de Longines van ts geelgoud is. Terwijl de L2.628.8 een dameshorloge is ( volgens de website) en altijd in rose goud geleverd wordt, ook met het oudere L619.2 uurwerk.

1 like

Het is een wat oudere versie, met normale 2892-a2 rotor ipv de bewerkte Longines rotor.

Ik zie niks vreemds.

1 like

Er is ook een 77.3. Die heeft diamanten als indexen.

Pink gold

image

1 like

:triangular_flag_on_post:

1 like

Scherp van je ja. Zou het wellicht aan de belichting oid kunnen liggen? De wijzers zouden ook donkerblauw moeten zijn.

Ja heb hier nog wat gelezen op het forum, sowieso schijnt Catawiki een redding te zijn. Ook dat de kosten mbt import fees hoog kunnen uploaden.

De wijzers zijn blauw. Je ziet het in enkele foto’s. Dus dat klopt wel. Verder weet ik niet zo goed wat te denken. Op het 1ste zicht ziet alles er ok uit.

Dat zou kunnen…

Horloge klopt helemaal, niks mis mee, serienummer klopt.
Er zijn 5 verschillende versies van dit model

Het kan de belichting zijn dat die wat geel goud lijkt op de foto’s maar kan ook iets verkleurd zijn door de jaren heen, even oppoetsen dan is die weer mooi rosé goud

7 likes

Bedankt voor deze check. Op welke site heb je dit nagekeken? Ziet er handig uit voor snelle legit checks.

1 like

Graag gedaan, op het Longines extranet maar dat is niet vrij toegankelijk en kun je alleen op inloggen als je gecertificeerd horlogemaker bent voor Longines.

6 likes

Op het forum hoor ik toch wat sketchy dingen over Catawiki, vooral op de zogenaamde experts.en bijkomende kosten. Vanuit Turkije heb je mogelijk te maken met import fees, plus het staat ook wel bekend als een land waarin namaak artikelen grootschalig aanwezig zijn.