Ik neig op dit moment toch echt weer naar de Meistersinger.
Is het horloge met 5 atm waterdicht genoeg om schoon te maken onder de kraan? Leren bandje uiteraard eraf halen dan.
Ik neig op dit moment toch echt weer naar de Meistersinger.
Is het horloge met 5 atm waterdicht genoeg om schoon te maken onder de kraan? Leren bandje uiteraard eraf halen dan.
Zou ik niet aandurven. Met een natte doek ofzo wel, maar stromend waterâŚ
LLD !
No doubt about it
En een hype? Sinds het begin dan al ?
Is gewoon een erg mooie klok voor relatief weinig centen.
De Meistersinger staat bij Sparnaaij voor 995,- Wellicht ook goed voor de keuze.
De MS is echt wel specialer, vind ik. Daar zou dan ook mijn keus op vallen
Longines, ondanks hun âmission statementâ dat ze geen manufactuur (meer) zijn, en het ook niet willen worden. Wel zo eerlijk. Gewoon een erg mooi horloge ook.
In mijn actieve(re) tijd als horlogemaker diverse MSâs geserviced. Ik ga op heel wat tenen staan vrees ik, maar wat een âgoedkoopâ spul is dat zeg. Dan heb ik het over de âfeelâ en afwerking van de kastonderdelen wanneer ze uit elkaar liggen. Tevens smeert MS af fabriek de uurwerken veel te schraal. Kwaal waar ook IWC aan lijdt, in mijn ervaring. Gaat dan vooral om de plaatsen waar dikkere olie (bijv. D5) of vet (bijv. Molykote) moet. Ik vind die open datumring ook volkomen onzin, en een zo langzamerhand irritante gimmick van meer merken.
Bij voorbaat excuses voor de wat felle, maar wel âheartfeltâ bewoordingen.
Ik hou een horloge dat 5atm waterdicht is nooit onder de kraan.
Dat kan best hoor. Oppervlakte-zwemmen kan ook nog. Zorg dan wel dat je niet in het water duikt. Laatst mân Speedmaster nog getest in een âdompelâ-tester - een echte dus, waarin je ziet WAAR het horloge lekt. Voor de grap 8 bar gedaan i.p.v. de opgegeven 5.
Geen luchtbelletje te zien.
Mijn keuze zou ook de Longines LLD zijn, omdat de afleesbaarheid met die veel beter is (horloges zijn toch ooit bedoeld om de tijd ermee af te lezen ;). Wel moet je de pols voor dit horloge hebben omdat de lugs behoorlijk lang zijn volgens mijâŚ
Onder de kraan wel heel rigoureus⌠Alhoewel als je hem met beleid heel even afspoeld⌠Maar gaat altijd weer een keer mis⌠Met condens als gevolgâŚ
Ik laat de lederen band er gewoon opâŚ
Had een goede kwaliteit zachte tissues , drupje Dreft⌠Beetje warmlauw water⌠Daar doe ik ze mee af⌠Leent de kastvorm zich goed voorâŚ
Perfect!ď¸
LLD kijk ik zelf ook al een tijdje naar ⌠dus deze krijgt mijn voorkeur
Meistersinger Perigraph.
Heb zelf een pvd en is echt een mooi horloge.
Ik denk dat je ook langer plezier van de MS zult hebben omdat je er langer naar kunt kijken. De Longines vind ik wat saai ogen, maar dat is slechts mijn bescheiden mening.
Leuk al die verschillende keuzes en het gaat lekker gelijk op. Zijn ook eigenlijk 2 totaal verschillende klokjes en ze staan ook beide mooi in een collectie. Dus kan ook eerst de een en erna de ander aanschaffen⌠Gelukkig is nog niemand met een alternatief gekomen in deze prijsklasse want dat zou de keuze nog moeilijker kunnen maken.
Juist! Bij twijfel : Allebei kopen!
Donât get this forum startedâŚ
Omdat ze totaal verschillend zijn is het inderdaad moeilijk om een alternatief te noemen.
Van deze 2 zou ik persoonlijk voor de MS gaan. Toch iets aparter.
Al vind ik bijvoorbeeld een No2 nog mooier maar vooral rustiger en ik vind dat handopwinduurwerk wel mooi om naar te kijken.
Vanmiddag de Meistersinger nog maar een keer gaan passen. Heb ook de Nomos Ahoi omgehad maar die vond ik om mijn pols niet mooi. Nomos is net iets te klassiek. Wel prachtig afgewerkt die Nomos horloges.
Blijft mooi die Meistersinger. Welke kleur is ook nog een moeilijke keuze
Interessant. Welke merken hebben dit wel op orde volgens jou? Dit soort info hoor ik niet veel, dus interessant.
In dit geval is de Longines beter qua materialen en olieen etc?
Is het niet te groot voor je pols? Of komt het door de foto?
Zelf heb ik een LLD No Date en een Meistersinger No3 beide uit 2009 en bevallen me erg goed. De Longines ziet er iets beter uit qua afwerking naar mijn mening. Kortom allebei mooie modellen.
Op de foto lijkt hij inderdaad erg groot maar in het echt valt dit reuze mee. De lugs steken niet uit en dat vind ik het belangrijkste.
De LLD heeft nog langere lugs en die kunnen mijn polsen ook aan (zie foto openingspost)
Ja een keuze maken is moeilijk Ze hebben allebei hun voor en nadelen.
Wat is je polsomtrek?
Klopt. Beide zal geen optie zijn haha.
Ik heb getwijfeld maar uiteindelijk toch voor de No3 gegaan. De blauwe is mooi hoor.
Succes met je keuze.