Longines LLD vs Meistersinger Perigraph

Mijn polsomtrek is 17.1 cm. Dus zeg 6.75 inch.

Ze zijn dus vrij smal maar wel plat waardoor ik meestal de iets grotere horloges goed aankan.

Ik zou voor blauw gaan, heeft iets speciaals. Klassiek en sportief tegelijk.

1. Blauw
  2. Grijs
  3. Wit
  4. Creme wit :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Hmm oke. Ik heb zelf namelijk ook 17cm polsomtrek. Maar op de foto lijkt het horloge wat te groot naar mijn smaak. Toen ik ooit eerder een no3 paste vond ik dat totaal niet! Ik ben/was ook van plan een perigraph aan te schaffen. Toch nog maar eens gaan passen dus

@Logie Ik vind hem in het echt ook perfect op mijn pols zitten. De foto’s heb ik heel snel en crappy gemaakt met mijn iphone en misschien ook gewoon uit de verkeerde hoek een foto genomen. Als je kijkt naar de 2e foto (Meistersinger crème dial) dan lijkt die daar al beter te zitten dan bij de andere foto’s.

Gewoon proberen inderdaad!

2 likes

Voor mij is het zeer makkelijk , heb ze alle 2 gehad en heb spijt dat de Meisstersinger weg is.
Dus voor mij de Meistersinger.

Ik wel, maar ik zet hem niet open - de kraan dan he - :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Absoluut - voor mij - de zwarte dan, maar ik zou de LLD prefereren.
Voor de duidelijkheid beide horloge’s spreken mij niet aan.
Wat een geluk dat er zoveel verschillende smaken zijn. :wink:

Twee heel verschillende horloges. Als je de Meistersinger kiest dan niet de witte, dat is toch de minst mooie…
Ivoorkleur is typisch Meistersinger. Met grijs en blauw zit je ook altijd goed !

2 likes

Zonder twijfel de LLD. Het is een icoon and een fantastisch mooi horloge.
De MS is gaaf vanwege 1 wijzer, maar die open datumschijf zorgt bij mij voor braakneigingen.

Op de foto ziet een horloge om de pols er vaak groter uit omdat een camera lens vaak op minder dan 50mm staat en daardoor een vertekend beeld geeft. Een echte groothoeklens of afstelling op bijvoorbeeld 17mm vertekend dus nog erger dan op 35mm.
De ogen zijn vergelijkbaar met 2 lenzen van 50mm dus met een 50mm krijg je de beste indruk.

Ik vind de crèmekleurige met bruine band het mooiste en daarna de blauwe met cognackleurige band.

De Legend Diver, als je het mij vraagt.
Ik kan het niet laten er de opmerking aan toe te voegen dat ik een horloge willen schoonmaken met water onbegrijpelijk vind. Net als ermee douchen, waarom zou je? Beter voor het horloge (zeker de band) en hygiënischer voor jezelf om het even op het plankje tussen de deo en de scheerspullen te leggen…

Lastig vergelijkbare horloges. Ik kan alleen maar zeggen dat ik de LLD héél graag zelf zou hebben terwijl de Meistersinger me persoonlijk niet zo boeit.

Alleen jammer dat de no date er (meen ik) niet meer is.

Ongeveer inderdaad. Met de kanttekening dat de meeste enthousiastelingen fotograferen met crop (aps-c) DSLR’s en dus hun lens op ongeveer 35mm moeten zetten om 50mm full-frame (35mm-film) equivalent te realiseren. Quote uit een leuk stuk hierover (http://www.earthboundlight.com/phototips/normal-lens-vs-human-vision.html):

@Watch4Beauty. Ik neem mijn Seiko monster ook wel eens mee onder de douche. Er kan namelijk nog wel eens wat vuil ergens gaan zitten. Dit kan je dan makkelijk schoonmaken met de douchekop.

@Selie Ik vind die datumschikf net heel erg mooi. Leuk hoe een mening kan verschillen:p

Het gaat erg gelijk op tussen de LLD en de Meistersinger. Ik denk er gewoon nog even over na. Ben al blij dat niemand met een alternatief is gekomen :wink:

Oh nee wat heb ik mezelf aangedaan… :confounded:

Heb er weer een nieuwe favoriet bij die iets boven mijn budget van €2500 ligt. Maar moet wel haalbaar zijn.

Ik val jullie niet meer lastig met vragen en ga er gewoon eens goed over nadenken. Mijn smaak is zo divers dat er teveel moois is.

2 likes

Als je 1x rolex geopperd hebt dan komt ie er ook…

1 like

Ik denk dat je gelijk hebt ja :wink:

Hoeft niet hoor. Ik heb de Sub No Date al jaren op mijn lijst staan, maar kan me er niet toe zetten om er voor te sparen. Toch blijf ik roepen dat ie er een keer moet komen.

100% de antraciet sonnenschliff of zwarte!