Longines LLD vs Meistersinger Perigraph

Klopt helemaal. Ik vind het erg veel geld om even 3k neer te leggen voor een oude DJ. En dat alleen maar omdat het een Rolex is. Toch blijft die in je hoofd zitten.
Eigenlijk zijn de Meistersinger en LLD misschien nog wel mooier dan de DJ.

Als ik de LLD zie op mijn pols en erna mooie plaatjes op internet ga zoeken denk ik echt ja dit is hem. Maar die Meistersinger en DJ blijven ook in mijn hoofd zitten.

Wat een prachtklok die LLD (eigen foto’s)

3 likes

LLD is top voor de centen.
DJ is absoluut mooi. Maar je moet een fraaie uitvoering treffen.

Klopt helemaal. Zelf denk ik dat de LLD beter staat op mijn pols dan de Meistersinger als ik de foto’s zo bekijk.

Als er iets is wat je op het verkeerde been zet. :wink:

Wat ik zelf het enige jammere aan de lld vond is dat dat de plaat geen opgelegde onderdelen had…

@watchagain Ja dat klopt maar gelukkig ga ik ze zeker nog een keer proberen.

@erik11 ja het probleem is dat de horloges eigenlijk niet met elkaar te vergelijken zijn. Afwerking van de Rolex is natuurlijk een stuk hoger. Een verkeerde keuze is er ook eigenlijk niet.

Beide zijn gewoon heel mooie horloges, it’s up to the user.

Heb niks met Einzeigers maar wel met die Longines, dus de keus is duidelijk :smile:

Laat dat misschien maar weg :smile: een DJ II of een TurnOGraph vind ik dan wel weer gaaf.

Om nog even hierop terug te komen. Hoe ervan degene die een LLD hebben of gehad hebben de afwijking per dag? Hoeveel is deze bij jullie.

Ik zie op internet namelijk verhalen van mensen die zeggen dat hij super accuraat +/- 6 sec per dag en andere zeggen weer dat hij een afwijking heeft van +/- 20 sec per dag.

Zelf heb ik een Meistersinger No. 3 antraciet sonnenschliff uit 2013. Ik vind het nog steeds een bijzondere klok met een prachtige wijzerplaat. Maar als ik de Perigraph zie wordt ik toch wel hebberig. Vooral van de blauwe met bruine band, dat vind ik een echte ‘eyecatcher’. De afleesbaarheid van de Meistersinger valt inderdaad wat tegen, maar net de filosofie dat tijd relatief is en je pauze moet nemen (refererend aan het fermate teken als logo) spreken mij aan. Ik zou sowieso de Meistersinger kiezen!

.

Ik was al van plan hem te kopen, maar heb hem nu al iets eerder dan de planning was gekocht :slight_smile: Hier 2 foto’s om de keuze wat makkelijker (of moeilijker?) te maken!

Vwb afleesbaarheid vind ik het overigens gigantisch meevallen. Na een middagje had ik er al geen moeite meer mee.

Verder kan ik vertellen dat het echt een “conversation-piece” is! Ik krijg als bij geen ander horloge vragen en opmerkingen.

2 likes

Wat is uw polsomtrek?

Staat in het begin van het draadje :wink:

Mooie plaatjes van een prachtig klokje. Dit maakt de keuze inderdaad weer moeilijker,.
Jij hebt de versie met de witte wijzerplaat toch?

Wel goed om te horen dat de afzetbaarheid meevalt. Het is dus echt alleen even wennen?

@selie Mijn polsomtrek is +/- 17cm

1 like

Ja klopt. Ik ging eigenlijk voor de versie met de creme dial (AM1003) maar kon vervolgens van een forumlid de versie met de witte dial (AM1001) overnemen. Uiteindelijk ben ik daar blij(er) mee.

Ja het is even wennen, maar vervolgens goed te doen vind ik. Eerste dag elke keer even “synchroniseren” met je telefoon tijdens het aflezen :wink:

De perigraph mist een wijzer :wink:

Maar in dit specifieke geval vind ik dat ze allebei zonder datum leuker.

V deze 2 gaat m’n voorkeur uit naar de lld