Longines loopt te snel

Besten,

Vast vaker langsgekomen, maar kan zo snel niet het antwoord vinden.

Casus:

Longines Conquest met L595 automaat, 3,5 jaar oud, loopt nu ‘opeens’ (?) 4-5 minuten per week te snel.

What to do?

  • demagnetiseren? Of loopt ie daarvoor niet snel genoeg?
  • servicen?

Dank voor de input!

Demagnetiseren

3 likes

Ok dank. Dus bij ome Ali zo’n cheap ding kopen?

Ik loop anders wel even bij een horlogemaker id buurt langs. Ben niet zo’n voorstander van ome Ali bedenk ik me.

Ome Ali loopt niet zo snel als jij naar een horlogemaker…

3 likes

Ik denk dat hij gemagnetiseerd is…

Dit is zelf makkelijk te testen door hem plat op een (lege) tafel te leggen en met een kompas langzaam er overheen te gaan, slaat het kompas plots uit, dan is hij vrijwel zeker gemagnetiseerd.

Het demagnetiseren van een wat duurder horloge zou ik bij een horlogemaker laten doen, die spulletjes bij Ali lopen de laatste tijd nogal wat vertraging op.

1 like

Heb je het volgende al geprobeerd:

Nette stappers aan doen in plaats van hardloopschoenen?

1 like

Dank voor de tip.

Een platte tafel heb ik wel, maar een kompas… of is dat ook een app op de iphone :joy:

Hahaha ja :joy:

Lepsi

1 like

Ik heb deze ooit eens bij decathlon gekocht,

https://images.app.goo.gl/t1imx62YspbEQVD5A

Maar de kompas app op de iPhone moet het volgens mij ook doen, een recentere iPhone heeft een echt kompas ingebouwd.
Ik ben daar zelf wat huiverig voor omdat ik die iPhone ook weer twee speakers zitten… die natuurlijk magnetisch zijn

2 likes

Of een automaatveer die onvoldoende smering heeft en hierdoor kan prellen ontstaan.

1 like

Zit er standaard in, hoef je geen lepsi app voor te kopen/installeren.

Nee die berekent het weer op een andere manier. Is een topic over.

Zou natuurlijk ook wat anders kunnen zijn.

Stap 1 wordt demagnetiseren.
Als dat niet werkt wordt stap 2 ontprellen.

Dank!

Ah ik, die heb ik dan gemist, het kompas in de iPhone werkt bij mijn weten echter prima. (Om richting te bepalen)

1 like

Ik ga met mijn iPhone kompas over mijn MacBook en dat ding doet niks. Lepsi gaat compleet op tilt.

1 like

Lepsi geinstalleerd. Mijn explorer 2 is iig niet gemagnetiseerd.

Vanavond de longines testen, ligt thuis.

1 like

Als je er maar genoeg met je iPhone overheen gaat wordt ie dat vanzelf wel :wink:

2 likes

Dat is 40 seconden per dag… als een horloge gemagnetiseerd is, is mijn ervaring dat dit veel meer te snel is dan die 40 seconden.

1 like

Idd, dat gaat dan meer in minuten per dag is ook mijn ervaring.

1 like

Ja dank. Vandaar ook mijn vraag, ging ook uit van meer afwijking dan.

Heb net die lepsi app getest op de longines. Hij geeft dan magnetisme aan. Maar ook bij mijn MM300, die niet te snel loopt, dus dat zegt dus niks…

Wordt denk ik tripje horlogemaker…

1 like