Longines master collection l2.673.4.78.3

Dit gemeten zonder kroon.

Achterkant is ook zeer fraai.

Uitgebreide info op de wijzerplaat.
En alles mechanisch!!
Prachtig!

5 likes

Als het om prijzen gaat, is deze waarschijnlijk ook geen optie: Frederique Constant FC775X4Sā€¦ā€¦ ā‚¬ 8295,ā€“


2 likes

Nog niet, mogelijk over een aantal jaar!

Misschien is dan een ā€œgoedkopereā€ eveneens een ā€œklassiekeā€ uitvoering, heel mooi verpakt als limited edition, maar nog wel goed verkrijgbaar, in rose goud of zilverkleurige uitvoering te overwegen:

Frederique Constant Moonphase Runabout : FC-365RM5B4 (goudkleurig) advies ā‚¬2495,ā€“, of de zilverkleurige een paar honderd euri goedkoper (zag ik bij de Bijenkorf Den Haag enige tijd geleden). Zijn series van 2888 stuks limited geweest en geleverd met een prachtig houten kist met daarin een schaalmodel van een Venetiaanse watertaxi/speedbootā€¦

Is een automatisch horloge met een schaalindeling als bovenstaand horloge maar zonder eeuwigdurende kalender en met een gedeeltelijk(aangepast) mechaniek van externe leverancier (ik dacht Japans) i.p.v. een ā€œin-houseā€ (manufacture) loopwerk. !!

Succes, we horen wel wat het gaat worden !! !!

Nog even een directe link ter info :

De zilverkleurige:

Je dacht: Ik kaap dit topic even, want dat heeft toch niemand in de gaten?

On topic: Mooie Longines, vroeger was er ook een versie met blauwe band in omloop, die vond ik mooier dan deze.

Sorry, dat was niet mijn bedoeling !! Ik hoopte een ā€œzoekendeā€ wat hulp met alternatieven te bieden in zijn zoektocht: Ik heb heus geen aandelen in Frederique Constant behoudens dan dat ik erg gelukkig ben dit, voor velen nog niet zo bekend zijnd merk, voor het voetlicht te brengen. Ik heb totaal niets TEGEN Longines noch enig ander merk: ik ben pas sinds kort besmet geraakt met een beetje ā€œhorloge-virusā€ dus zie mijn bovenstaande FC adviezen dan maar als ā€œbeginners-enthousiasmeā€.

2 likes

Verontschuldigen is nergens voor nodig en dergelijk enthousiasme voor een merk is zeker aanstekelijk. Er zijn ook zoveel merken, ieder met een eigen stijl dat het altijd goed is om input te krijgen van zo veel mogelijk collega hobbyisten. Vooral als het gaat om verschillende opties aan beide kanten van het prijs spectrum met daarbij juiste argumentatie waarom de ene klok duurder is dan de andere.

Hi,
Ik ben voor de zekerheid nog even bij een juwelier in Den Bosch binnen gestapt.
Dit horloge is er in 2 maten.
In 40 en 42 mm.
Ik heb blijkbaar de grote versie ervan.
Succes met de voorpret.
Fred.