Longines master collection l2.673.4.78.3

Beste forumleden,

Vandaag kwam ik dit horloge tegen, en ik was benieuw naar wat jullie vinden.

Zelf vind ik het een prachtige klok, vooral de blauwe wijzers vormen een mooi contrast op de dial. Helaas is hij nog wat aan de prijzige kant op het moment.

1 like

Persoonlijk vind ik hem wat te druk.

4 likes

Het is zeker een drukke klok, maar op een of andere manier vind ik het bij deze minder storend dan bij horloges als bijvoorbeeld een Citizen Nighthawk.

De afgesneden cijfers vind ik lelijk.

naar mijn smaak staan er ook veelste veel cijfertjes op, de enige rust is waar het merk staat en dan nog heb je daar de wafel structuur. not my cup of tea.
Maar gelukkig mag jij zelf bepalen of het iets is, als iedereen hetzelfde horloge heeft (speedy :grimacing: :shushing_face:) is het ook maar saai.

1 like

Ik moet eerlijk bekennen dat een speedy toch wel op de lijst staat van horloges die ik ooit wil bezitten…

Ik vind 'm erg mooi! Heb er ook eentje uit de master collection, lijkt er op maar geen chrono dus ook meer rustige plaat. Vind de master collection echt een klassieker van Longines, je herkent ze door de mooie ronde vormen en typografie direct.

kijk, dat bedoel ik nu…
voor de prijs van deze Longines kan je volgens mij ook een 2e handse speedy reduced of day date halen, val je tenminste niet zo op :wink:

is t ie weer

1 like

Vind ze ook mooi.
Maar herken wel dat deze druk overkomt. Maar als je echt maanfase wil, heb je 3 subdials.
Ik heb deze:

En een stuk minder betaald als de 2.330 listprijs

2 likes

Whoops…

1 like

Moonphase is zeker een pre, deze uitvoering is ook erg mooi. Mag ik vragen hoeveel (ongeveer) minder dan de listprice?

1.850 betaald dacht ik.
Moet die moonphase toch ook wel wat goedkoper te krijgen zijn

Tikkie druk.

Tikkie veel

Tsja. Ik heb hem om de pols gehad en vindt hem mooi. Maar dat komt ook omdat ik me realiseer welke complicaties dit horloge heeft.

Uren, minuten, seconden, maand, dag, datum, maanfase, chronograaf Ă©n een automaat. Een wondertje der techniek.

Dan mag er van mij best een cijfertje wat afgehakt zijn.

Kijk je alleen naar het design… Dan is hij best wat druk ja.

1 like

Afgehakte cijfers niet mooi vinden is een soort HF dingetje, waar ik weinig van begrijp.

2 likes

Een ernstige aandoening zelfs :joy:

Ikzelf heb een hekel aan ronde indexen (dots) en haaientanden :innocent:

Wat TS-er laat zien vind ik ieg een prachtig horloge.:+1:t4:

1 like

Vind die Longines wel een mooie uitvoering van dit type horloge (met in de basis een Valjoux 7751 uurwerk). Zo’n maanstand erbij is een leuke toevoeging.

1 like

Hallo,

De achterkant is ook erg mooi afgewerkt.
Er zijn 2 uitvoeringen qua diameter.
Maten weet ik zo niet , maar laten we zeggen 43 en een 45mm.
Ikzelf heb de kleinere maat, wellicht dat de grotere diameter rustiger kijkt.
Die had ik achteraf willen hebben, wist niet dat die bestond.
Het is een mooi horloge en qua info zeer compleet.
Mooi klassiek ontwerp.
Succes met de voorpret.

1 like

Goede info, wist ik ook niet! Ben benieuwd hoe de grote valt op relatief kleine polsen (16cm).