Longines Master Collection moon phase

Ik kijk al een tijdje naar de 40mm blauwe versie van de Longines Master moon phase.
Refererentie is L29094920
Uurwerk is een L899.2 (gebaseerd op een ETA A31.L91)

Heeft iemand hands on ervaring met dit model?
Is dit uurwerk ook te servicen/repareren door de doorsnee horlogemaker, of alleen door Longines zelf?

5 likes

Ziet er idd uit als een ETA basis, maar heb bij Longines de onderdelen lijst opgezocht en dan zie je dat er een hoop gemodificeerd is.
Dus zijn er alleen via Longines onderdelen te verkrijgen door gecertificeerde service centers.

1 like

Wil je die link eens posten? Daar ben ik wel benieuwd naar.

1 like

Dat is geen link, maar als gecertificeerd service center kan ik inloggen en kijken welke onderdelen ETA basis hebben en welke door Longines zijn aangepast.

2 likes

Ah ok. Duidelijk.

1 like

Tijdje voor Longines gewerkt en dit was zeker een van mijn favorieten van de moderne line-up (niet-heritage). Ik zou er gewoon voor gaan. Afwerking is top, betrouwbaar uurwerk dat goed te servicen is en in het echt ziet deze er veel beter uit dan op de foto’s, zoals met alle horloges natuurlijk het geval is. Door de ronde datumaanduiding kan Longines niet meer in haar eigen val trappen, het absoluut misplaatsen van lelijke vierkante datumvensters.

3 likes

Voor een moon phase uurwerk kost full service bij Longines EUR 390, zo te zien.

Dit lijkt niet schokkend hoog, dus ik heb er wel meer vertrouwen in gekregen.
Het was mooi geweest als het een standaard uurwerk was, maar het is niet anders.

Dank voor jullie reacties.

De enige ebauche met moonphase is volgens mij de Eterna 39, maar volgens mij wordt deze nog niet heel veel gebruikt.