De laatste tijd ben ik druk geweest met mijn stage en daarna mijn vakantiewerk bij een grote Nederlandse Private Bank.
Ze waren tevreden met me en nu ben ik parttime in dienst bij deze organisatie. Omdat ik de afgelopen tijd redelijk wat geld heb verdient in mijn ogen (21 jaar) ben ik na mijn vorige aanschaf (een Breitling SuperOcean Heritage 46 in het zwart) toe aan een volgende stap.
Ik vind de Breitling prachtig maar altijd ben ik ook opzoek geweest naar een horloge met een lichte plaat en een paar mooie complicaties en een zichtbaar uurwerk vanaf de achterkant. Recent in Den Haag bij Van Willegen Juweliers geweest en daar uiteindelijk een brochure van Longines meegekregen.
Na de brochure een tijdje te hebben laten rusten heb ik hem van de week opgepakt en viel mijn oog op de Master Collection Retrograde Moon Phase. Een fantastisch horloge welke geheel aan mijn wensen voldoet. Vooral de secondewijzer met retrogradefunctie (na het afronden van een cyclus schiet de wijzer terug naar de beginpositie) vond ik schitterend.
Nu wilde ik het model toch een keer zien en afgelopen weekend was het gelijk raak in Lisse. Het model 44mm met lichte plaat en geblauwde wijzers is echt fantastisch bevallen en dit moet hem ook wel gaan worden.
Mijn vraag nu aan jullie weten jullie nog een horloge met een dergelijke Retrogradefunctie? de prijs voor dit klokje is 2640 euro. Een bedrag welke ik heel schappelijk vind voor de functies die het horloge heeft.
Maurice Lacroix heeft ook een aantal retrograde modellen in de Masterpiece-lijn. (en zelfs een double retrograde :)).
Ook Breguet en Vacheron Constantin heeft er, maar dat is onmiddelijk een andere prijsklasse.
Ik denk dat de Longines geen slechte keuze is, zeker niet aan die prijs.
De longines is fraai, die van maurice lacroix vind ik persoonlijk nog mooier! Kijk eens op Ebay, daar gaan dergelijke klokken (masterpiece, evt double retrogade) weg voor 2 a 2,5k (adviesprijs is meer dan het dubbele)
Niet verder zoeken en voor de Longines gaan.
Voor die prijs zo’n mooi horloge met al die complicaties
vind je verder niet.
Echt een schitterend ding en dan in ,zoals je zelf schrijft, de witte uitvoering.
Dank voor de reactie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook echt verbaasd was over de prijs. het blijft een behoorlijke bak geld voor een student (en iedereen gewoon wel) maar het is wel een vreselijk mooi klokje met inderdaad een enorm mooi aantal complicaties.
Mijn besluit staat eigenlijk ook wel vast maar wel met de open mind voor meningen en opties die anderen aandragen. voor BobT ook dank voor de suggestie. Ik wil echter graag een nieuw klokje (had ik even moeten melden) Ik wil graag wel het moment van de aankoop bij een mooie juwelier.
Ik moet eerijk zeggen dat ik sinds ik hem heb gezien in de brochure iedere dag op zoek ben naar reviews filmpjes en foto’s van het horloge. ik ben echt gek op dit klokje
Een variant van dit horloge heb ik een tijd lang als screensaver op mijn laptop gehad. Ik weet niet of hij nog op de site van Longines staat maar je zou natuurlijk eens kunnen kijken…
Zo kun je op ieder moment van de (werk)dag ff wegdromen…