Longines Master collection

Beste horlogemannen en vrouwen ,

Ben erg gecharmeerd van Longines master Moon horloge,heb deze bij Juwelier Punte in Utrecht reeds mogen passe
Zij hebben een erg mooie collectie horloges overigens prima winkel by the way,Maar ik ben erg benieuwd of jullie de master collectie van Longines ook positief ontvangen .
Ik ben benieuwd naar de reacties van jullie over dit mooie maanstand horloge.
grt

Als de de Longines Master Collection Mondphase bedoelt (ref.nr. L2.673.4.78.3): ik vind de wijzerplaat erg druk en rommelig ogen. Vooral de subdial op de 9-positie vind ik rommelig. Niet mijn horloge…Maar smaken verschillen :wink:

Ik vind Longines een prachtig merk, als ik genoeg geld had zou ik zeker een van deze twee modellen overwegen:

Ik neem aan dat jij deze bedoeld Ruud:

Ik vind hem, wat Richard ook al zij, best druk. Ik heb 'm ook bij de juwelier gezien, mooi, maar toch te druk en zeker als de eerste twee modellen (die ik gaf) er langs staan zou ik toch zeker voor één van die twee gaan. Als je op maanfuncties valt moet je eens verder kijken naar andere modelletjes, die zijn er genoeg. Je kunt nooit te veel kijken.

Klinkt misschien heel raar en het zal de meeste mensen geen bal kunnen schelen, maar het logo van Longines vind ik een van de mooiste logo’s samen met die van Minerva en Panerai, maar deze staat wel op nummer 1 denk ik.

foto’s zijn van www.longines.com

Ik vind die bovenste wel errug mooi, vind de Moon ook vrij druk, das niet mijn smaak.

Ruud

Helaas, ben het ook eens met de rest dat dit wel een erg drukke plaat is. Ik ben zelf wel erg gek op een maanaanduiding, dus als het je daar om te doen is zijn er nog genoeg andere keuzes, ook binnen Longines.

Heren ,

Mooi,Mooier ,Mooist master moon Longines( L2673478.3).Ik kon niet meer wachten met dit mooie horloge,van binnen en van buiten gewoon helemaal af .Bij juwelier Punte utrecht aangeschaft,prima geholpen door vakkundige en aardige verkoper,met mooie watchwinder als kado erbij gekregen.Ben erg happy met dit horloge en deze winkel . Weer een gelukkige horlogeliefhebber erbij!!!

Ik vind dat Longines de laatste tijd mooie horloge`s maken.
Wat vinden jullie van dit model voor 950 euro bij Clockwise :

Eens! Longines maakt de laatste tijd zeker mooie horloges en…betaalbaar!
Zelf heb ik de limited edition gekocht van stopwatch en bijpassend horloge. Mooie set!

Das een mooie klassieker,model Conquest met dat mooie bolle glas ,goeie koop,lijkt mij

ik vind bij de bovenste jammer dat de datum half door de 6 gaat , ik had dan liever helemaal geen 6 gezien
de middelste is wel erg mooi , maar volgens mij is hij vrij groot.
de onderste is idd een beetje druk , en ik vind de bedrukking niet altijd even geslaagd op een relief wijzerplaat , door de bewerkte plaat is de bedrukking nl niet altijd even scherp…

Klopt Seamaster, de middelste is 47,50 mm. Dat is dus vrij fors en niet echt subtiel meer. Maar toch wel mooi.

zeker de mooiste van de drie…

Erg mooi Ruud! Het meest treffend vind ik de maan die door het contrast met de witte wijzerplaat zo goed uitkomt. Als je daarbij zoveel functies krijgt; chronograaf, dag, datum, maand en 24 uurs neem ik die vermeende drukte op de koop toe. Veel plezier ermee.

Ik sluit mij bij Coen aan, maar gelukkig mogen smaken verschillen,
wat maakt het het uit wat een ander van je horloge vind?
Als je er zelf maar tevreden over bent.

Nog gefeliciteerd trouwens Ruud! Maak es ff een mooie foto! Wat ondanks dat ik die andere twee mooier vond is deze natuurlijk ook geweldig hoor.

Hij vraagt toch zelf onze mening…?

Nou heren,
Ben blij dat iedereen een eigen smaak heeft,leuk om de verschillende reacties te mogen lezen over dit voor mij
zeer bijzondere horloge .Ga proberen er een mooi fotootje van te maken .
grt ruud