Longines master retrograde vs longines master gents large vs Breitling Colt 44

Hallo iedereen,

Ik ben nu al enkele maanden aan het twijfelen over mijn volgende aankoop. Eerst was het plan enkele seiko modellen te kopen, dan weer een tissot le locle, dan weer een tag heuer aquaracer of carrera.
Nu denk ik dat ik de keuze definitief heb gelimiteerd tot deze drie

Longines master collection gents large - wit met zwart of bruin leren band
http://www.longines.com/watches/the-longines-master-collection/L2.673.4.78.3

Longines retrograde- wit met zwart of bruin leren band
http://www.longines.com/watches/the-longines-master-collection/L2.717.4.71.3

Colt 44 automatic-wit met zwart of bruin leren band

Het zijn totaal verschillende horloges. Op één of andere manier vindt de colt altijd zijn weg terug naar mijn shortlist. Maar de longines retrograde is dan weer een prachtig horloge. Ik ben echter vaak casual gekleed en ik denk dat de retrograde daar minder bij past.

Op korte termijn denk ik dat ik meer plezier zal hebben van de colt. Ik kan later nog altijd een minder sporty horloge kopen. Maar toch, die longines is zoooo mooi…

Ik besef dat alleen ik uiteindelijk de beslissing kan/moet maken maar ik had nog graag enkele andere meningen gehoord.

Alvast bedankt,

Grtn
Kristofn

Geen van deze horloges is een slechte keuze. Ik zou voor de tweede Longines gaan, want die zie je niet zo vaak.

Succes met de keuze :~

Alhoewel ik een hevige Breitling-fan ben, vind ik de eerste Longiness ongelofelijk mooi !
Ik heb eigenlijk zélf al eens op twijfel gestaan om deze te kopen.

Bij Breitling is de Colt eerder een “instapmodel”, terwijl je bij Longiness master collection toch al bij de betere horloges zit. (imho)

Ik zou voor de 1ste Longines gaan met maanstand…zo mooooi (tu)

Ik heb er ook even bij stilgestaan dat het een instapmodel is maar eerlijk gezegd stoort me dat totaal niet.

Naast de colt zou ik enkel nog de navitimer kopen. De rest vind ik ook mooie horloges, maar iets te duur voor de waw factor die ik heb als ik ze zie. De navitimer is het horloge die ik nog als vooruitzicht wil in de toekomst (langzaam opbouwen zodat er altijd iets is om naar uit te kijken, the chase is better than the catch). Daarom dus dat de colt bij mij niet aanvoelt als “een substituut voor de breitling die ik wel zou willen maar niet kan betalen”

voorlopig longines dus aan de leiding :slight_smile:

Ik zou voor de 2de longine gaan, (Colt heb ik al, alleen niet dit type)
de eerst Longine vind ik eigenlijk specialer, mooier maar de afgekapte cijfers zijn voor mij een dealbreaker.

Zou niet voor de retrograde gaan.

Ik heb zelf ook een gehad. Eerste maand vond ik het geweldig, tweede maand begon het me licht te irriteren, de derde maand heb ik hem verkocht. Het is een conversation piece, maar verder, met die geschilderde wijzertjes… >X

Ik zeg de Colt.
Reden?

• makkelijker verkoopbaar (als je je op dit forum begeeft, wordt je onrustig en ga je wisselen van klok);
  • strakker qua vorm en dus minder snel vervelen;
  • kan tegen een stootje (een deukje of kras op een Breitling hoort er een beetje bij).

Jur

Ik dacht dat n forumlid de eerste longines heeft en m overweegt m te flipperen.

Maar gezien wat je schreef, denk ik dat je meer plezier zult heben vd colt. Mijn advies zou dus de colt zijn

Ik zou voor de eerste Longines gaan, die tweede bevalt me helemaal niet.

Longines!

Oh ja, wat ik n beetje jammer vind vd 1e longines us de geringe wr. Ok met leer zou ik sowieso voorzichtig zijn met vocht. Maar toch…

Regulators ben ik persoonlijk niet zo fan v. Vind die kleine cijfertjes maar moeilijk af tenlezen.

Alledrie de horloges zijn natuurlijk top maar ik vind die eerste Longines echt fantastisch mooi!

Verdammt noch mal, ik heb nog steeds geen horloge met een supernuttige maanstand indicator…

Vanuit horlogerietechnisch standpunt zijn de Longines horloges ‘beter’.
Longines 1: extra complicaties bovenop de chronograaf
Longines 2: voorzien van een uurwerk dat exclusief voor Longines gemaakt wordt door ETA. Niet echt manufactuur, maar komt IMNSHO toch in de buurt van de next best thing

De Breitling daarentegen bevat een weliswaar degelijk maar toch erg gewoontjes 2824 uurwerkje dat een beetje opgeleukt werd met wat bright bling van Breitling.

My 2c…

Ik zou voor de eerste Longines gaan, die is werkelijk prachtig.

De betreffende Longines zijn net als de Colt 44 ook opgeleukte ETA uurwerkjes (ETA 7751 en ETA A07.L21) en daar is niks mis mee.

Klopt, heb ook niet beweerd dat er iets verkeerd zou zijn met een 2824, maar in de “horologische” rangorde schat ik de andere twee hoger in, volgens redelijk objectieve criteria zoals daar zijn technische complexiteit en exclusiviteit.

Als je dat dan afzet tegenover de prijs dan zou voor mij de keuze makkelijk zijn.

Ik vind de evenwichtige indeling van de wijzerplaat van L’nes nr 2 met de romeinse cijfers heel mooi. Als je die nu eens als eerste koopt, doe je dat later gewoon met nr 1 :wink: