Hallo. Als newbe zit ik nog met vele vragen. Mijn huidige holy grail is een vintage Longines Military. Daar ik één kopen via eBay of duistere 2de hands sites totaal niet vertrouw stel ik nu de vraag waar ik deze best zou vinden/kopen. Zijn er eventuele betrouwbare sites waar jullie reeds gekocht hebben? En dan de vraag voor 1€: welke richtprijs moet ik voor ogen houden? Alvast bedankt voor de tips.
Bedoel je een Longines W.W.W.? Eén van de “Dirty Dozen”?
Ja zekerst!?
Gewoon een leuk weekend van maken, en meebieden.
Succes!
Range tussen 1200 en 1500 pond (taxatie was dus 1350) valt me eigenlijk nog wel mee, ik dacht dat die dirty dozen’s veel duurder waren.
Sommigen zijn nog een stukje goedkoper. Anderen zijn weer een stuk duurder.
Je kan ook zoeken naar Longines DH horloges, dit staat voor Deutsches Heer, het Duitse leger. Ik heb er zelf ook zo eentje, dat nog rond de pols van een SS-officier heeft gezeten.
Richtprijs is gemakkelijk al €1000, maar er is veel mogelijk; zo zijn er veel horloges in slechte staat, die dus minder waard zullen zijn, maar anderen in nog perfecte staat, die uiteraard meer waard zijn.
Die prijsrange van 1200-1500 UK pound is van een veilingsite, dan ga je ook nog eens 25% veilingkosten betalen en garantie tot aan de deur…
Mijn ervaring met die WWW horloges is dat ze van 500 euro (bijv. Timor) tot wel 3.000 euro (bijv. IWC, JLC) gaan en alles er tussen afhankelijk van het merk, de conditie en de garantie.
Als je een militair horloge zoekt met garantie uit Nederland kun je ook eens kijken op de site van scorpione uit Maastricht.
Succes met je zoektocht en laat daarna die foto’s maar komen!
Inderdaad. Die Omega weet ik zo net niet, vanwege die kast, maar die Record vind ik prachtig. Al meerdere keren naar zitten staren
Wat een super tip Scorpione in Maastricht. Ga er zeker eens langs de volgende keer dat ik met het vrouwke ga shoppen ginds (tu)
Helaas net terug uit Italië :~