Deze twee divers trekken steeds weer me aandacht, nostalgie gaat nooit weg Heeft iemand van jullie ervaring met een van de twee of wellicht beide? Het merk Alpina zegt me niet heel veel al heeft google me wel wat meer duidelijkheid verschaft. Ook het prijs verschil tussen de twee is nogal aanwezig, maar gebruikt toch voor een goede prijs te bemachtigen. Geen idee hoe het op termijn met de afschrijving of restwaarde is.
De datum op de Alpina stoort mij een heel klein beetje.
De positie is origineel te noemen en daar kan ik best mee leven. Maar het afwijkende wit van het venster is erg jammer.
Als dit in real live niet opvallend is is dit voor mij de mooiste van deze twee.
Valt dit detail wel op zou ik alleen hierom afhaken en voor de Longines gaan.
Dus uiteindelijk beide prachtige horloges waarbij de details voor mij de keuze doorslag geven.
De positie van de datum bij de alpina is een beetje raar. En irritant dat hij niet in het midden van de indices zit. Maar alpina is overgenomen door Frederique Constant. En Frederique Constant is opgericht door Nederlanders. Dat is dan wel weer leuk. En volgens mij hebben zij een eigen uurwerk. Is toch weer wat anders dan een eta uurwerk van de swatch group. Helaas heeft citizin weer frederique constant overgenomen. Dus om terug te komen op jouw keuze😅… Mag ik een derde optie er tussen gooien? De kastvorm is wel anders, maar op plaatjes van deze horloge zit ik al een tijdje te kwijlen;
Absoluut de Legend Diver. Waanzinnig mooi horloge. Bij de Alpina lijkt het wel of het datumvenster afgezakt is. Wat vind je van de Sixty-Five serie van Oris?
@n1els
Erg mooi en lekker vintage, op youtube een leuk filmpje er over gevonden. De grijs/zwarte met wit en orange seconde wijzer ook erg mooi. Alleen een 23mm lug breedte om er aan nato strap voor te vinden een uitdaging (om de juiste maat te vinden). Jammer dat Alpina dan weer een afwijkende maat hiervoor aanhoudt.
@RobH ja ook naar gekeken met cijfers grappig of het tijdloos is op termijn , m’n twijfels. Of degene met markers misschien tikkeltje te saai. Moeilijk al die keuzes
De LLD is zeker mooi maar heeft nogal flinke lug-to-lug verhouding en lange lugs. Dus die zou ik zeker eerst passen. Bij Jaap/ Ten2Two allebei voor een prettige prijs als ik mij niet vergis.
Had ik nog niet eens door:thinking: Waarom?! 23mm!?
En Frederique Constant is inmiddels verkocht aan de Citizen Group.
Als het de looks zijn die je aanspreken vind ik de Dan Henry eigenlijk mooier.
Heb je een hele goede prijs kwaliteit en nog heel wat centen over.
Die is inderdaad erg mooi, helaas volgens mij niet meer (nieuw) te krijgen in 40mm (alleen 44).
Maar @stef67, als je naar een alternatief op zoek bent, wat is dan hetgeen je hierin aan wilt treffen? Is een inner bezel (zoals bij de LLD en Alpina) een must? Of gaat het om iets anders waar je naar op zoek bent?
@AB64 Inner bezel niet een must, maar is iets anders dan de normale aangewezen plek. Wel een 40mm heb een gemiddelde pols van 18cm. Automaat is wel een must ga er niet mee duiken, maar vind het sporty uiterlijk erg mooi en ook dressy (vandaar de Alpina) kon het merk niet echt en dacht is een LLD niet bekender en ook dan beter dit woordje “beter” dan tussen aanhalingsteken.
Oehhhhh de no-date, mooi!
Geen standaard duiker, sportief maar kan ook bij een pak gedragen worden?
Ik heb zelf ook de LLD en hij is geweldig. Kan met mesh (zoals op jouw voorbeeld), mooi zwart (of vintage donker bruin) leer met stiksel staat ook mooi. Natuurlijk verre van een dresswatch, maar één van de weinige duikers die je netjes kan dragen naar mijn mening.
Even passen is wel een idee, veel mensen vinden hem wat groot uitvallen (maar heb zelf ook een 18mm pols en vind hem prima dragen).