Longines only (Deel 1)

Dit lijkt mij niet in orde, ik heb zelf 4 jonge longines en toevallig vandaag de 5e besteld maar dat is een no date. Misschien een mailtje sturen naar longines in Eindhoven? Ik schaf zelf ook nog de zulu aan dit jaar maar ga dit eerst onderzoeken. En een uur verschil in datumverspringing? Mss iets te maken met gmt functie? Ik denk maar hardop.

1 like

vanmorgen heerlijk in het zonnetje op het strand met m’n hydro👊

4 likes

jaren 50 in mint

10 likes

2 likes

Je zou FV_ even kunnen taggen, die heeft em sinds een paar dagen nieuw, als je een paar posts omhoog scrolled zie je de fotos.

1 like

Heb al contact via pb met hem, heeft hetzelfde probleem met de zulu. Heb wel even een mail gestuurd naar Longines, ff uurwerk aanpassen :wink:. Benieuwd naar hun antwoord :smiley:

1 like

Heb zojuist even gecheckt bij mijn Zulu. Datum begint om 0:00 uur met verspringen maar heeft 45 minuten nodig om helemaal weer op datum te staan.

Mijn Fortis Marinemaster zet de datum wel exact om 0:00 uur om.

1 like

Welke heb je besteld? :smiley:

Ik heb wel eens iets gelezen dat ze inderdaad hier een marge in hanteren, net zoals een marge met hoeveel seconde een automaat voor of achter mag lopen. Maar 20 minuten is wel een erg ruime marge, laat staan die 1 uur en 20 minuten. Snap ook niet dat zo,n verkoper dan niet kan bedenken dat dat niet klopt.

2 likes

Wat een onzin, bij een horloge van ruim 3k moet dat gewoon in orde zijn en dat is dit niet. Zou het hier zeker niet bij laten.

3 likes

De tuxedo…Was nog best een zoektocht.:grin: Bij longines niet op voorraad.

2 likes

Weet jij of de lugs korter zijn bij de allernieuwste? Ik heb gelezen dat op de nieuwere dit het geval zou zijn zonder grote aankondiging of ref nr verandering. Ben benieuwd of er verschil is tussen de jouwe en die van FV_

1 like

Die van FV_ en die van mij zijn dezelfde, heeft ook dezelde probleem als die van mij.

1 like

Dat gaat leuk worden als ik em ga kopen… Hoop dat ze rond middernacht open zijn.:grin::smiling_imp:

1 like

Hmmm… verbaast me een beetje dat hier al meerdere mensen zeggen dat de zulu hier niet accuraat op is. Mijn ervaring, specifiek met de Spirit lijn, is dat deze juist super goede prestaties hebben en veel ruimer presteren dan marges zouden zijn, volgens mij zijn die marges ook vrij ruim.
Misschien heeft het iets te maken met de gmt functie?
Hoe dan ook vind ik 20min vrij fors, die van meer dan een uur slaat natuurlijk helemaal nergens op…

3 likes

Gmt was ook mijn gedachte. In vergelijking met de andere spirits, is dit niet een heel ander caliber?

1 like

De zulu heeft vanaf het begin al de kortere lugs t.o.v. de rest van de Spirit lijn.
Volgens mij 52mm lug to lug op de reguliere (42mm model) en 49mm lug to lug op de zulu.

2 likes

Ik heb vanochend de Tuxedo besteld. 38,5 mm en lug to lug 49,7! Nooit in het echt gezien maar heb het een beetje bekeken met mijn flagship die 38,5 mm is en die op de ldd gelegd.:grin:

4 likes

En dan met droge ogen zeggen, die ga ik gewoon verkopen :cold_face:

1 like

Of je zegt tegen je eigen horlogemaker dat ie 'm even goed zet. Even de wijzers eraf, strak de datum overzetten en de wijzers er weer op op 12 uur.

2 likes

Oeh we zien de plaatjes wel tegemoet :muscle:
Nog even snel voor de mogelijke prijsverhoging gedaan?