Longines only (Deel 1)

Welke heb je besteld? :smiley:

Ik heb wel eens iets gelezen dat ze inderdaad hier een marge in hanteren, net zoals een marge met hoeveel seconde een automaat voor of achter mag lopen. Maar 20 minuten is wel een erg ruime marge, laat staan die 1 uur en 20 minuten. Snap ook niet dat zo,n verkoper dan niet kan bedenken dat dat niet klopt.

2 likes

Wat een onzin, bij een horloge van ruim 3k moet dat gewoon in orde zijn en dat is dit niet. Zou het hier zeker niet bij laten.

3 likes

De tuxedo…Was nog best een zoektocht.:grin: Bij longines niet op voorraad.

2 likes

Weet jij of de lugs korter zijn bij de allernieuwste? Ik heb gelezen dat op de nieuwere dit het geval zou zijn zonder grote aankondiging of ref nr verandering. Ben benieuwd of er verschil is tussen de jouwe en die van FV_

1 like

Die van FV_ en die van mij zijn dezelfde, heeft ook dezelde probleem als die van mij.

1 like

Dat gaat leuk worden als ik em ga kopen… Hoop dat ze rond middernacht open zijn.:grin::smiling_imp:

1 like

Hmmm… verbaast me een beetje dat hier al meerdere mensen zeggen dat de zulu hier niet accuraat op is. Mijn ervaring, specifiek met de Spirit lijn, is dat deze juist super goede prestaties hebben en veel ruimer presteren dan marges zouden zijn, volgens mij zijn die marges ook vrij ruim.
Misschien heeft het iets te maken met de gmt functie?
Hoe dan ook vind ik 20min vrij fors, die van meer dan een uur slaat natuurlijk helemaal nergens op…

3 likes

Gmt was ook mijn gedachte. In vergelijking met de andere spirits, is dit niet een heel ander caliber?

1 like

De zulu heeft vanaf het begin al de kortere lugs t.o.v. de rest van de Spirit lijn.
Volgens mij 52mm lug to lug op de reguliere (42mm model) en 49mm lug to lug op de zulu.

2 likes

Ik heb vanochend de Tuxedo besteld. 38,5 mm en lug to lug 49,7! Nooit in het echt gezien maar heb het een beetje bekeken met mijn flagship die 38,5 mm is en die op de ldd gelegd.:grin:

4 likes

En dan met droge ogen zeggen, die ga ik gewoon verkopen :cold_face:

1 like

Of je zegt tegen je eigen horlogemaker dat ie 'm even goed zet. Even de wijzers eraf, strak de datum overzetten en de wijzers er weer op op 12 uur.

2 likes

Oeh we zien de plaatjes wel tegemoet :muscle:
Nog even snel voor de mogelijke prijsverhoging gedaan?

Bijzonder verhaal! Ik heb zelf geen GMT maar het overspringen van de datum verschilt op mijn horloge met de dag. Meestal tussen 0:05 en 0:08 maar heb vorige week nog meegemaakt dat ie PRECIES (dus ook met de seconde) om 0:00 ging. Nou lijkt +20 minuten mij veel maar niet heel erg. (maar ben geen kenner op dat vlak)

Dit vind ik al helemaal vreemd. Het overspringen van de datum is toch iets dat niet gereguleerd kan worden, zoals dat bijvoorbeeld bij een balansveer wel kan?

1 like

Hij stond in een aanbieding op een duitse site…Maar idd ook met prijsverhoging in gedachte.:grin:

1 like

Heb zitten zoeken naar een artikel over het verspringen van de datum op de zilu, kan niet terugvinden. Dacht wel dat het iets met de “true” GMT functie te maken heeft. Dit vond ik op monochrome, misschien dus wel door de true gmt?

1 like

Maar, hoe dan ook, wat is het mooi!!!

23 likes

Ja echt… Er zit alleen 1 maar aan, ik zeg het want als je er op gaat letten kan het je storen. Het kan ook een kwestie van smaak zijn.

1 like

Edit…ik zeg het niet.

1 like

Ik heb je stuk even gelezen en dat het vooral met de GMT te maken heeft dat de datum niet om of rond 00.00 uur mooi zou verspringen. Nu heb ik ook de Breitling Avenger GMT en die gaat dus keurig naar de volgende dag. oke, hij springt na 3 minuten over. Daar kunnen we mee leven toch. Dus geldt het niet voor alle GMT’s. Maar er zitten hier op het forum genoeg horlogemakers, misschien dat die wat meer duidelijkheid kunnen geven waarom het bij Longines zo afwijkt en bij de Avenger dus niet? Kom er maar in horlogemakers, misschien dat @PeterLC hier wat uitleg over kan geven.