Longines only (Deel 1)

Zeer mooie aanwinst @FV_. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Heren, dank!

1 like

Werkelijk prachtig, zo mooi dat ik deze zelf ook overweeg!

1 like

Wat een topper.
Vooral de 2de foto laat echt zien hoe mooi dit horloge is. Dank voor het delen :+1:

1 like

Ik kan echt niets zeggen om je te ontmoedigen :wink:

Het is echt heel mooi!

14 likes

Kreeg bij de AD te horen dat Longines inderdaad ook een prijsverhoging krijgt per 1 februari.

1 like

21 likes

Prachtige foto, achtergrond past perfect bij de kleuren van het horloge :ok_hand:t3:.

1 like

Dank U :relaxed:

1 like

Heb ik ook en past mij prima. En leuk horloge om te dragen op veel banden.

De ‘no date’ is m.i. idd mooier, maar de premium tov de date is wel stevig. Ik vind het vooralsnog het verschil niet waard.

2 likes

12 likes

Hoi Beste Longines vrienden,

Ik heb een vraag: vanmiddag een discussie gehad met mijn AD over mijn Longines Spirit Zulu Time GMT.

Afgelopen Juli hebt ik deze dus nieuw gekocht, wat blijkt dat de dutum pas om 00.20 overspringt naar de volgende dag. M.i is dat niet oke, lijkt mij dat hij gewoon om 00.00 of een paar minuten later naar de volgende dag moet overspringen. Nu probeerde de verkoper bij die AD mij wijs te maken dat wanneer hij pas na 20 minuten over 12 overspringt dit binnen de marge ligt.
Hij pakte dus een andere nieuwe die nog verkocht moet worden en die sprong pas om 01.20 uur over na de volgende dag. Maar omdat ik er op sta wilde hij hem toch naar Longines sturen en vragen wat de marge is wanneer de datum mag overspringen. Nu vroeg ik hem, ga je die andere nieuwe die pas om 01.20 uur overspringt naar de volgende dag gewoon verkopen. Ja zegt hij, die ga ik gewoon verkopen. Wat vinden jullie ervan, heb ik gelijk of heeft hij gelijk.
Thuis gekomen even mijn andere Longines conquest erbij gepakt en gekeken wanneer deze naar de volgende dag overspringt. Nou keurig om 00.02 uur na de volgende dag dus. Heb dus gelijk nog even gebeld met de verkoper en hem dit gemeld en wat zegt hij "tja, bij Longines zijn ze daar nogal willekeurig in en hanteren een ruime marge van 1,5 uur. Heb ik gelijk dat dit een lul verhaal is en dat hij er makkelijk vanaf wil komen? Hoor graag jullie ervaringen en dan vooral als jullie ook de Longines Spirit Zulu Time GMT hebben. B.v.d.

1 like

Dit lijkt mij niet in orde, ik heb zelf 4 jonge longines en toevallig vandaag de 5e besteld maar dat is een no date. Misschien een mailtje sturen naar longines in Eindhoven? Ik schaf zelf ook nog de zulu aan dit jaar maar ga dit eerst onderzoeken. En een uur verschil in datumverspringing? Mss iets te maken met gmt functie? Ik denk maar hardop.

1 like

vanmorgen heerlijk in het zonnetje op het strand met m’n hydro👊

4 likes

jaren 50 in mint

10 likes

2 likes

Je zou FV_ even kunnen taggen, die heeft em sinds een paar dagen nieuw, als je een paar posts omhoog scrolled zie je de fotos.

1 like

Heb al contact via pb met hem, heeft hetzelfde probleem met de zulu. Heb wel even een mail gestuurd naar Longines, ff uurwerk aanpassen :wink:. Benieuwd naar hun antwoord :smiley:

1 like

Heb zojuist even gecheckt bij mijn Zulu. Datum begint om 0:00 uur met verspringen maar heeft 45 minuten nodig om helemaal weer op datum te staan.

Mijn Fortis Marinemaster zet de datum wel exact om 0:00 uur om.

1 like