Longines only (Deel 1)

8 likes

10 likes

Van Harte met je mooie aanwinst!

1 like

10 likes

Ik had van de week een vraag gesteld bij de lokale Longines dealer wanneer ze de nieuwe Zulu op voorraad hebben, want ik ben wel in de versie met de groene bezel geïnteresseerd.
Krijg als antwoord van de dealer dat ze vanuit Longines te horen hebben gekregen dat de levertijd onbekend is en dat de productie nog gestart moet worden. (plausible, want het is een nieuw horloge)

Een dag later op de Longines website kan ik dat horloge gewoon bestellen met een levertijd van 2-5 dagen… WTF.

Volgens mij ligt ie ook bij de dealer in Haren (Gn).

Toch nog op staal?

Nu draag ik hem met de rubberen band, wissel een beetje af. Laatst met een grijsgroene nato🤤

1 like
3 likes

Gisteren bij Tensen in Antwerpen in etalage gezien

Zwart! Blijft een heerlijke classic.

2 likes

Dan zal de dealer wel niet jist geinformeerd hebben. Zal niet de eerste keer zijn :slight_smile:

Als flipperaar is er de kans dat ik binnen een maand weer eens zin heb in iets anders.
Stuur me gerust binnen een maandje eens een berichtje en wie weet kan je hem dan overnemen van mij.

1 like

Toppie, ga ik doen!

1 like

Waar kan je mooie deal sluiten voor de hydroconquest?

Vizier staat op de nieuwe 39mm hydroconquest :slight_smile:

Moet zeggen de update hiervan is meer dan geslaagt :ok_hand:t2:

7 likes

Ik denk van Baal in Nijmegen, heb ik goede ervaringen….

2 likes

Ik heb een zeer nette, oudere versie, van 2021, die ik nooit om heb. Mocht je geinteresseerd zijn om deze over te nemen, mag je me een pb sturen.

Dank voor je aanbod, echter ben ik juist nu naar d e nieuwe versie aan het kijken omdat ik de oude versie veel te druk vond.

Ik moest even kijken wat je bedoelde, maar je hebt gelijkt. De nieuwe versie heeft wat minder poespas op de wijzerplaat. :+1:t2::+1:t2:

Ik heb mijn nieuwe HydroConquest inmiddels twee maanden en ik ben er nog steeds uitermate blij mee. Niet alleen het horloge zelf, maar ook het merk is wat mij betreft een permanente blijver.

De veel gemaakte vergelijking met Oris kan ik nu ook helaas niet ontgaan (heb 2 Oris Aquis’ waarvan 1 met calibre 400). Toch vind ik echt dat Longines met de HC een veel betere prijs/kwaliteit-verhouding heeft dan Oris met de Aquis. Een zeer nauwkeurig uurwerk (basis ETA 2892-A2), 72 uur gangsreserve en een sublieme afwerking. Kroonwerking is zeer soepel en hoogwaardig. Keramische bezel en ontspiegelende coating op beide zijden van het saffierglas. En dat voor 1610 euro (voorheen 1.500).

Ik ben stiekem ook wel erg benieuwd hoe een volgende generatie HC eruit gaat zien.