Longines only (Deel 1)

Mooi hoor! Beetje draagbaar formaat op staal?

1 like

Vind ik wel. Had de l2l groter verwacht.

1 like

Thanks!

Nu ook op rubber :smiley:

18 likes

Mooi foto’s weer. Misschien toeval, maar misschien ook dezelfde smaak; de wijzers op 10 over half 4 (of 5), doe je dat bewust? Geeft imo de mooiste weergave van een horloge en als ik foto’s van mijn horloge maak probeer ik dat tijdstip ook altijd. Het is de tegenhanger van de alom gebruikte 10 over 10 :ok_hand:

1 like

Lekker hoor, hoe bevalt die op rubber? Twijfel nog steeds om het rubberen bandje erbij te halen😅

1 like

Hopen dat er iemand reageert, zodat je geen advertentie aan hoeft te maken! :roll_eyes:

Was niet de bedoeling maar hierbij heb ik de post verwijderd, mijn excuses!

1 like

Dat is heel netjes van je. De foto was verder prima overigens. :+1:

1 like

In dit geval puur toeval :slight_smile: Ik let bij wristshots meestal alleen even op dat de wijzers niet te lelijk staan, alsin niet over elkaar of te hinderlijk voor andere elementen op de wijzerplaat.
Als ik echt moeite doe kies ik toch meestal de klassieke 10:09.

1 like

Ik heb ook erg getwijfeld, maar ben er erg blij mee. Staat 'm super goed en lekker zomers!

1 like

Beetje tegengas voor het moderne geweld;

22 likes

27 likes

11 likes

9 likes

Het horloge bevalt goed. Veel is subjectief, here goes:

+Zeer nauwkeurig. Na 17 dagen is het horloge 33 seconden voor gaan lopen op de atoomklok. Dit betekent een afwijking van +1,83 seconden per dag. Dit zit ruim binnen de COSC tolerantie. Omdat het een nieuw horloge is kan deze nog iets minder voor gaan lopen heb ik me laten vertellen.
+Mooie mix is van tijdloos en allround. Doet me een beetje denken aan IWC meets Explorer.
+Lug-to-lug proportioneel voor polsomtrek 16,5cm. Valt mooi op de pols ipv “er overheen”.
+Super afwerking van de kast. 5 verschillende vlakken hoogglans en geborstelde afwerking
+Bol saffierglas, minder harde reflectie dan vlak glas.
+Lange gangreserve (ik lees tussen de 64 uur en 72 uur in diverse bronnen).
+Mooie wijzerplaat met opgelegde details.
+Metalen band met 3 links en daartussen een hoogglans streepje. Subtiele bling.
+Metalen band tapered
+Deze versie heeft een normale sluiting met 5 punten voor micro verstellen ipv vlindersluiting.

-Bandmaat 19mm… past waarschijnlijk proportioneel bij de kastmaat van 37mm, maar 19mm is minder gangbaar dan 20mm als je ooit een ander bandje zoekt.
-Metalenband is dunner dan dat van een duiker. Het voelt minder gewichtig dan bijvoorbeeld een Tudor BB58. Wederom oogt dit minder lomp, maar ik weet dat veel mensen een hoger gewicht ook zien als hogere soliditeit/kwaliteit.
-Sluiting is zeker beter dan de vlindersluiting van de 40mm en 42mm variant, toch past deze uitgeklapt maar net over de hand. Had voor mij iets ruimer gemogen.
-Datewindow… voor symetrie is de 6 positie imo het mooist van alle varianten, toch heb ik liever een no-date. Minder kans op een datum die niet exact in het midden van het window staat en minder gedoe bij het instellen van de datum en tijd als je het horloge een tijdje niet draagt. No-date is op moment van schrijven niet beschikbaar icm 37mm kast.

4 likes

10 voor 2 is trouwens ook mooi :blush:

11 likes

:star_struck: :ok_hand:

1 like

Goede analyse, ik vind het voornamelijk gewoon een heel mooi horloge. Wat voor mij oa doorslaggevend is, zijn de afmetingen. Met name de lug to lug is een stuk vriendelijker dan die van de 40 en 42mm versie. Als er iets zou bestaan als een ideaal horloge, dan zou een titanium versie me nog meer aanspreken.

Hey thanks voor je feedback. Een 37mm nodate titanium zou inderdaad echt vet zijn.

Ik vind de champagne dial wel bijna perfectie. Mooie proporties en specs. Hierbij dan nog 1 foto van de Longines Spirit 37:

27 likes

Ja wat een parel zeg!! :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like