Eens. Prachtige kleur ook.
De nieuwe Spirit Zulu Time is gewoon heel mooi. Komt al af en toe voorbij op HF, bijvoorbeeld in blauw of zwart. Is er al iemand met live ervaring met, wat mij betreft, de mooiste variant, met de groene bezel? https://www.boumanonline.nl/media/catalog/product/cache/b74f7caf8111a586c1e1b8968a1b4019/l/3/l3.812.4.63.6.jpg
Ben benieuwd. Op foto’s zo mooi, maar hoe bevalt deze, bij voorkeur op stalen band, in het echt
Ik had m hier ook wel eens verwacht ondertussen.
Wat is eigenlijk het concrete verschil tussen de ‘gewone’ Longines Spirit (op het plaatje de blauwe 40mm) en de Prestige Edition? Prijsverschil is ongeveer 600 euro.
Ik heb ze naast elkaar gelegd met de vergelijkfunctie op de site (hele handige functie btw!) maar kan op de sluiting (Prestige heeft een snel wisselbare band) na geen verschil vinden. Ook de wijzerplaat is gewoon identiek. Iemand enig idee wat er nog meer verschilt of is dit het alleen?
Megagaaf horloge btw. Hoewel ik nog mega tevreden ben met mijn HC, als ik nu een nieuw horloge zou moeten kiezen, zou 't de Spirit worden.
Gewone kom op staal met vlindersluiting en zonder quick release systeem óf op normale leren band.
Prestige edition komt op staal met een andere sluiting en quick release én een leren band erbij, ook met quick release.
Qua horloge is er verder niks anders aan
Hoe zijn deze qua hoogte? Longines site geeft 14mm aan, dat lijkt mij behoorlijk hoog.
Heel mooi! Dit is de 40mm variant toch? In the name of the Father, the son and the Longines Spirit
Klopt, is de 40mm variant op mijn 17/17,5cm pols
Die sector dial blijft ook echt
Hoi Longines vrienden, even een vraagje:
Ik wil de Longines Spirit Zulu Time sunray blue GMT kopen, nu kan ik bij mijn AD 15% korting krijgen maar meer ook niet, geen fles champagne of een goody bag. Is er nog wat meer uit te halen of mag ik al blij zijn met die 15%. Als er meer uit te halen valt, hoor ik graag waar? Die champagne en goody bag mag die houden maar ik wilde er dus graag een leren band bij. Heb daar (geloof mij) voor heel wat geld horloges gekocht.
Ik weet niet wat het is, maar elke keer dat ik het horloge zie denk ik dat ook. De dial is gewoon perfect in balans, nice
Wij komen in dezelfde (top)winkel Maar na alles wat ik daar heb gekocht, vraag ik zelf (maar dat is persoonlijk) nooit om korting. Ik betaal gewoon altijd lekker retail.
Maar succes iig met de aankoop! En graag een NA-topic
Weet ik Erwin, tegen mij werd verteld dat ik een VIP-klant ben v.w.b mijn aankopen en dat ik blij mag zijn met 15% korting. Anderen zouden dat niet krijgen bij een splinter nieuw model. Nog even over nadenken of ik hem dan op staal of leer neem en anders bestel ik gewoon een extra band erbij.
Maar ben stiekem toch wel een beetje benieuwd Waarom is een prijs onder retail een voorwaarde voor een aankoop? Principe?
Hoi @Erwin, het is niet een keiharde principe maar het is (lastig uiteenleggen) meer een sport. En daarnaast is het snel verdient, je kan natuurlijk de volle pond betalen maar even 10 min. netjes onderhandelen en je kan de koop voor een paar honderd minder doen dan is het snel verdient.
Dan heb ik het nu over horloges, maar het geldt natuurlijk voor alles. Als ik een nieuwe auto koop, dan scheelt het na een tijdje onderhandelen een significant bedrag. Maar er is wel 1 harde regel, je moet wel realistisch blijven in de onderhandeling en een klein beetje weten wat de marge is van een bedrijf. Een mooi voorbeeld, op de Oris Aquis 400 zit een marge van 40% dat is op het retail bedrag dus een bruto winst van €1200,00 trek daar 10% korting af (meer krijgen ze ook niet) voor de spontane langslopende klanten vanaf en daarnaast klanten die de volle mep betalen. Dan is het een hele goede winst over een heel jaar genomen, dus als ik dan 15% korting krijg dan zal dat bedrijf er niet echt slechter van worden. Nog een leuk voorbeeld, bij S&C en Gassan kan je een korting op een Rolex wel vergeten. Niet omdat zij dat perse willen maar dat beleid is opgelegd door Rolex zelf, maar op vele andere horloges/sieraden die ze verkopen hebben ze meer vrijheid dus kunnen ze een korting geven. Hoeveel dat hangt van de marge af die ze op het betreffende horloge hebben. Uitzonderingen daargelaten, er zijn horloges waarvoor men op de wachtlijst staat dan wordt korting dus geen optie.
Je kent het Nibub wel, die stimuleren de mensen ook om korting te vragen. Koop je een TV of een koelkast bijvoorbeeld dan krijg je altijd wel korting en dat is dan snel verdient. Als je een koelkast van ± €2000,00 koopt zit er gegarandeerd minimaal €200,00 korting in en daar hoef je echt niet lang over te onderhandelen, moet jezelf toch al gauw 2 uur voor werken. En nu heb ik het alleen nog maar over de consumenten, in het bedrijfsleven gebeurt precies hetzelfde. Erwin ik weet dat jij altijd de retailprijs betaald, de volgende keer neem je mij gewoon mee en met de korting die je dan hebt gaan we lekker ergens wat eten en drinken en wat je overhoudt leg je weg voor een volgend horloge.