Longines only (Deel 1)

Heerlijke trappist uit mijn woonplaats :beers:

1 like

Legend diver, altijd mooi :+1:

3 likes

Zoonlief ophalen bij m’n ouders. Mooi excuus om m’n vader’s Hydroconquest nog even te passen… :slight_smile:

13 likes

11 likes

10 likes

Ik doe ook mee :slight_smile:

8 likes

16 likes

Mooi. Dit is zoals ik dat noem wallpapermateriaal :slight_smile: :ok_hand:

Ben je als ik vragen mag niet bang voor krasjes etc bij het hangen van je horloge aan zo’n tak?

1 like

Dank U. Tak is tamelijk zacht en krasjes zal hij toch wel krijgen.
Blijft een gebruiks voorwerp :wink:

1 like

Een vraagje voor de Longiness aficionados hier:

Wat zijn naast de visuale aspecten de subjectieve en objectieve verschillen tussen de gewone Conquest en Hydroconquest?

Vanop de site van Longiness zelf:

Verschillen die ik zelf objectief gevonden heb:

-Hydroconquest is enkele mm dikker
-verschil in wijzerplaat en indices -> zijn deze gewoon gedrukt (inkt) op de matte zwarte plaat bij de Conquest tegenover cijfers en indices in reliëf op een wijzerplaat met sunburst?

En natuurlijk is de Hydroconquest een duikhorloge met keramische bezel.

De Hydroconquest is alomtegenwoordig op het forum maar is deze dan zoveel meer horloge dan de gewone Conquest?
Ik vind de Conquest namelijk een zeer mooi en strak model.

Bedankt voor de verheldering!

Klopt, vind ik zelf heel gek bij de Conquest. De zwarte plaat is volledig bedrukt, maar heeft wel weer lume op de wijzers. De blauwe plaat heeft opgelegde indices, maar geen lume op de wijzers.

De Hydroconquest heeft gewoon opgelegde indices en volledig lume.

Verder is het uiterlijk van de Conquest nooit geüpdatet. Deze heeft de “oude” H-link band en gepolijste kast wat je op de hydroconquest ook nog vind op het oude model met aluminium bezel insert.
Daarbij heeft de Conquest een vlindersluiting de HC een vouwsluiting met duik extensie.

Qua uurwerk zie ik op de website geen verschillen, maar ik weet niet of de Conquest ook is geupgrade naar een silicium balansveer.

Ik denk dat dat komt omdat de Hydroconquest qua type en in z’n prijsklasse meestal alleen wordt vergeleken met een Tag Heuer Aquaracer en de Oris Aquis. Dus vrij weinig directe competitie.

De Conquest is gewoon een 3 wijzer + datum horloge op staal (dan wel met 300m waterdichtheid als USP). Denk dat je daar genoeg van kan opnoemen in dezelfde prijsrange.

3 likes

Bedankt voor de uitleg!
Het makkelijkst zal zijn om ze gewoon even naast elkaar te passen bij de juwelier om zelf de verschillen te zien en te voelen. :wink:

1 like

44 likes

Mooie foto’s!

2 likes

Wat mag een longines legend diver (36mm) volgens de standaard specs afwijken? Weet iemand dat toevallig?

13 likes

Ik heb een mooie deal gevonden op een hydroconquest uit 2014 complete set. Zijn er veel verschillen met de nieuwere versies ? Ik kan niets over de bezel vinden. Is die gewoon staal of keramiek ? Het is de zwarte automaat versie.

5 likes

De bezel op de oude versie is volgens mij alluminium waar die op de nieuwe van keramiek is. Naast het design van zowel wijzerplaat als bezel zit het grootste verschil hem ook in het uurwerk; die uit 2014 heeft een 2824-2 waar de nieuwe een gemodificeerde 2892-A2 heeft. Van wat ik ook begrijp uit reviews heeft de oude HC een zwakke lume wat bij de nieuwe niet het geval lijkt te zijn.

1 like

Ok klinkt wel alsof een nieuwere een beter horloge is maar hij moet er snel vanaf en vraagt iets van 550 eur. Nu kan ik er wel wat vanaf praten natuurlijk maar blijft een goede prijs. Ik ga nog even in conclaaf met mezelf. Bedankt voor de informatie :+1:

1 like

Graag gedaan en succes met de aankoop! :slight_smile: