Longines only (Deel 1)

Ik heb, gelukkig tijdelijk (mijn mening), een 308 gereden en dan was dat aluminium pookje geen pretje met dit warme weer :grinning:

1 like

Haha! 308 hier met inderdaad :point_down:

Ik heb inmiddels de cijfers 1 t/m 6 in m’n hand gebrandmerkt staan :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

28 likes

5 likes

Voor de liefhebbers van longines en Peugeot. :grin:

2 likes

Sowieso @TiBrew en ik :blush:

1 like

Cross-post:

De HydroConquest staat op fora/Youtube nog weleens bekend als een echte nail braker vanwege de metalen sluiting. Toen ik mijn HC kocht heb ik van de AD echt een fantastische tip gekregen hoe deze te openen zonder gedoe. Heel simpel, na het openen van de double safety clasp (op de foto nog dicht) gewoon je wijs- of middelvinger tussen de band en de frictiesluiting wurmen. Dan schiet ie makkelijk open en het bespaart een hoop nagelgedoe.

3 likes

Om m’n pols doe ik meestal de ā€œnormaleā€ manier, maar deze methode gebruik ik toevallig wel altijd als ik 'm uit mn horlogedoos van het kussentje haal.

1 like

Ervaring gezocht…Hoe is de legend diver? Hoe is hij het best? Op staal of leder? Waar koop je hem gebruikt het best? Heb gepast en de 42 is prima voor mij maar ben toch nog niet zeker. Alle input helpt.

1 like

Ik heb hem nu sinds kerst… echt een fijn horloge… heb hem op leer… en diverse natas bandjes… alles past hem wel. Ook iedere gelegenheid…

Niet de beste foto maar wel meest recente.

Nieuw gekocht btw

8 likes

Hoe is de originele band? De AD had die niet op voorraad… Kon van de fotos niet veel wijs worden.

a

Groeten
Rutger

13 likes

Originele band is ook top. Leer rubber achtig. Nu alleen ff geen foto van. Maar zit top

Wie weet of er een groot verschil is in cal l633 en l888? Sta op het punt een nieuwe legend diver bij een AD te kopen en het prijsverschil is 15 procent… Wat ik weet is is dat de l888 in 2020 erin gekomen is en van welke eta calibers ze afstammen… lang verhaal kort… is l888 de meerprijs waard? Dank voor alle input.

Grootste verschil dat je zal merken is dat de L888 een gangreserve van rond de 64 uur heeft tegenover de 42 uur van de L633.

BPH bij de L888 is verlaagd van 28.800 naar 25.200 bph wat naar mijn mening nog steeds zorgt voor een soepel glijdende secondewijzer.

Ik zou dus voor de L888 kiezen en met een beetje gezellige praat krijg je die 15% wel als korting op de LLD :grinning:.

1 like

19 procent op listprijs op de 888 bij een bekende AD. Dat wordt dus een N/A… :slightly_smiling_face:

1 like

Ps de l633 kon ik nog es 12 procent goedkoper krijgen… Bij een andere AD.

Vanochtend

12 likes

Mooi hoor!

1 like

We zien de foto’s wel verschijnen :grinning: