Longines only (Deel 1)

Een grote en een kleine paraplu

De kleine paraplu heeft zo’n knopje waarmee deze zelf uitklapt en deels inklapt.
De grote heeft een mooi houten handvat en afgewerkt knopje

Verder een pen en tas meegenomen, de tas heb ik niet bij hand

Begint toch wel een mooie sub-collectie te worden :grin:

15 likes

Aah zo gaaf deze spulletjes :sunglasses:

1 like

Harstikke leuk… Prijzen vergelijkbaar met horloge?:grin:

2 likes

Kost echt geen drol!
De paraplu’s en de pen waren bij elkaar 24 CHF (+/- € 25). En dan heb je verre van prul. Mooie metalen pen met leren houder en stoffen sleeve + 2 extra vullingen en een set mooie stevige paraplu’s.

4 likes

Gaaf!

1 like

Kun je er ook horloges kopen af fabriek?

1 like

Kon je ook een kijkje nemen in de fabriek?

1 like

Nee. Alle modellen liggen er wel in display, maar passen een kopen kan helaas niet.
Onze tour guide gaf aan dat die vraag wel vaker gesteld werd. Ook van mensen die alleen daarvoor speciaal naar St. Imier willen komen.

Het museum ligt binnen de fabriek, dus standaard loop je wel door de (oninteressante) marketing afdeling. Na even vragen heb ik nog wel een paar extra dingen mogen zien, maar helaas geen assemblage o.i.d.

3 likes

11 weken gewacht, maar daar is die weer! Terug van reparatie onder garantie.
Weer een mooie reisetui erbij voor de collectie en een zakje onderdelen incl. de oude wijzers. Dat ze die ook hebben vervangen op een horloge dat nagenoeg opgedragen was, het zal wel procedure zijn met een full service bij reparatie :joy: :ok_hand:

Helaas wel 1 irritatie, de centrale (chronograaf) secondewijzer staat niet perfect in het midden…

Ach ja, puur een irritatie omdat ik het nu weet, om de pols valt het niet echt op. Misschien ga ik ooit eens aan @PeterLC vragen of die er iets mee kan, heb eens vernomen dat die goed is met wijzers mooi recht zetten :wink:

11 likes

En dat de complete veerton vervangen wordt… :grin: …die wijzer is een riskant klusje. Ik zou hem dan niet afnemen (beschadigt-ie meteen weer iets; vandaar dat-ie ook vervangen is), maar met een tegelijk draaiende en duwende beweging proberen nog iets te corrigeren. Doe ik niet uit de losse hand, maar met een gefixeerde opdrukker.

Je minutentelwijzer durf ik wel los te halen; die mag ook overnieuw zo te zien. :wink: Maar de komende weken doe ik nog helemaal niks. :sunglasses: :sun_with_face:

Mooi horloge hoor!

1 like

Ja haha! Het horloge heeft langer in het Service Center stilgelegen dan dat deze om de pols heeft gezeten, maarja :sweat_smile:

Ah vandaar :ok_hand:
Ach ja, voor nu ga ik er wel aan wennen. Het is dat ik het weet dat het me opvalt

Geniet ervan! :smiley:

1 like

Je gaat hem niet verkopen dus haha, jammer :laughing:

En terecht :star_struck:

16 likes

14 mm dikke kast ?

Om de pols merk ik daar eigenlijk weinig van. Veel dikte zit in het boxed saffierglas en een deel van de dikte van het uurwerk is verstopt in een wat diepere caseback die vrijwel wegvalt in de pols (tenzij je hele ronde polsen hebt waar horloges over het algemeen vol bovenop blijven liggen).

2 likes

M’n trouwe reiscompaan

nu in de lokale bus in Zuid Korea.

18 likes

32 likes

23 likes

Heel mooi met dit bandje :ok_hand: :ok_hand:

1 like

Dank je, ik vind het zelf ook een geslaagde combi. :relaxed:

1 like