Longines only (Deel 1)

de moonphase heb ik hier gezien, ook erg mooi :ok_hand:

22 likes

Ik heb dit prachtige horloge ook gepast. Ook mooi op blauw leder. Alleen om de pols een te drukke wijzerplaat voor mij

2 likes

In blauw of in (gebroken) wit, het blijft een drukke wijzerplaat waarop het niet snel de tijd aflezen is. Maar de maanfase en 24-uurs aanduiding en de afwerking op de witte wijzerplaat zijn de moeite waard. Ik draag 'm op een blauwe croco, maar donkerbruin staat 'm ook goed. De stalen band is erg zwaar en mist fijnafstelling.

12 likes

Gezinsuitbreiding. Het schaamrood moet ze toch inmiddels bij IWC wel op de kaken staan…

22 likes

En precies de goeie!:+1: mooi man.

1 like

14 likes

18 likes

17 likes

15 likes

Oh wat een merk :star_struck:

36 likes

Mooie foto’s! Toffe collectie :star_struck:
Heb je ze allemaal nog?

2 likes

De blauwe VHP (foto 3) is al een tijdje weg, omdat ik voor een 36mm VHP ging (foto 4).
De BigEye is vorige week naar een nieuwe eigenaar gegaan, omdat ik samen met de Spirit twee Longines pilot chronografen had en andere hobby’s ook om centen vroegen :sweat_smile: Dan wint de Spirit het voor mij haha!

Die nieuwe Spirit van jou is trouwens ook echt :ok_hand: :ok_hand: :ok_hand: De witte zie je niet vaak voorbij komen.

3 likes

Dank je! Heb lang getwijfeld over een 42mm op staal, draag nooit staal, maar deze pak ik steeds opnieuw en nog niet een keer de behoefte gehad om de bijgeleverde leren band of Nato erom te zetten.
Die witte plaat blijft de aandacht trekken, zo mooi!
Toffe collectie heb je nog over hoor! Die vintage “tank” had ik nog niet eerder voorbij zien komen :star_struck:

1 like

Is je big eye binnen hf gebleven?

Deze stalen band is toch met vouwsluiting met microverstelling die bij de Prestige edition zit, in plaats van de vlindersluiting? Het is een prachtige band met die gepolijste flanken tussen de links!

Ik snap wel hoe de plaat je heeft getrokken. Die textuur… mooi man!

Ja die “tank” is een erg leuk uniek ding. 1964, uurwerk en plaat van Longines en kast van Wittnauer. Daar had Longines destijds veel samenwerking mee.

1 like

Aan een “lezend-lid” om het maar zo te zeggen. Heeft al een paar jaar een account, maar leest verder alleen.

1 like

@KeesWL, dankzij jou post vandaag in Nijmegen naar de AD gegaan. Heel druk in de winkel. Verschillende modellen van de Spirit serie van Longines gepast. Deze blijft nu op mijn netvlies

13 likes

Ja dat klopt :+1:
Heel gaaf die tank, leuke “collab” :wink:

1 like

6 likes