Deze week even langs Ed Schouten (Timefix) geweest om m’n Spirit iets te reguleren. Hij liep al retestrak met -/- 2, maar in de min is gewoon irritant met synchroniseren.
Ed heeft 'm mooi net zo strak in de plus gekregen.
Het viel hem op hoe veel er aan het uurwerk gedaan is t.o.v. een standaard Valjoux 7753. En hij was onder de indruk van de regulering. Hij had namelijk diverse posities gemeten en de verschillen tussen de posities zijn echt minimaal.
Geeft maar weer aan hoe lekker Longines bezig is.
@KeesWL een ad in brabant zou voor mij de zulu in het zwart met groene bezel bestellen maar mailde mij dat die niet leverbaar is en op back order zou moeten. Dus, weet niet waar jij em gaat halen maar dat zou dan een voorraadmodel moeten zijn. Niks mis mee natuurlijk maar dat je niet mis grijpt.
@Pieterswatch: mijn broer werkt in Zwitserland, die neemt hem voor mij mee. Ik hoop hem vlak na de Kerstdagen in ontvangst te mogen nemen.
@Pieterswatch: deze heeft ie voor zichzelf gekocht, ook mooi…
Foto overigens achterover gedrukt van het WWW
Idd ook een mooie. Ben vanmiddag nog wezen passen voor een nieuwe longines maar ben verliefd geworden op iets heeel anders van een ander merk. Zal em hier niet noemen maar heb de foto in topic’ wat had je willen dragen vandaag’ gezet.
Ultra Chon =
Ik heb inmiddels even gekeken Pieter, op zich natuurlijk een prachtig horloge. Helaas heb ik helemaal niets met dat merk. Heb dit jaar nog kortstondig een familielid in bezit gehad, echter heeft die na een aantal weken het nest gedwongen weer moeten verlaten. Longines bied dezelfde kwaliteit tegen een veel aantrekkelijker prijs en het modellen gamma is vele malen groter (overigens is dit een mening die gebaseerd is op mijn ervaring…, en biedt dus geen enkele garantie)
Ik heb er ook niks mee, Maar het greep me wel op de 1 of andere manier, de juwelier zelf zei dat het inferieure techniek is tov wat er nog meer in de tray lag. lees spirit en zulu.
Hetgeen de juwelier zegt staat mij ook tegen aan dat merk. Dat vind ik het aantrekkelijke van Longines, een hele mooie merkhistorie, heel veel waar voor je geld, en werkelijk prachtig gebouwd. Maar goed, ieder zijn ding.
Ik ben er al overheen. Was net aan het vergelijken en dacht 8k voor dat, laat maar. Het wordt trouwens ook een uitdaging om een tuxedo in nl geleverd te krijgen. Zelfde verhaal als de zulu met groene bezel
Zal vh weekend es gaan kijken…Mijn vrouw wil ook wel weer es shoppen in nijmegen…Die heeft door deze hobby al veel binnensteden gezien. Wat ze geen straf vindt.
Doe Clim de groeten mocht je haar spreken Heb vorige week overigens geen zulutime gezien toen ik daar was… misschien in de kluis dan?
Was er kort geleden. Ook daar gepast, lag niet in de vitrine inderdaad, maar gelukkig hebben ze meer modellen op voorraad
Vandaag eindelijk mijn NA, netjes onderhouden door @vouwfietser na een tijdje in de horlogekist te hebben doorgebracht