Longines only (Deel 1)

10 likes

Heb deze fijne Longines helaas dubbel. Ik had deze destijds gekocht, evenals mijn vader. Heb er nu 2….

2 likes

Ach jee, zo wil je em niet echt hebben…:disappointed:

1 like

Nee, dat klopt. Gelukkig zijn het de fijne herinneringen die blijven.

1 like

Ik heb sinds deze week de 40mm uitvoering. De 37mm wel gepast maar vond ik voor mijn pols echt te fijntjes. Vind ook dat dit soort horloges wel iets groter mogen zijn eigenlijk

1 like

Klopt voor mij ook wat je zegt. Het neigt toch meer naar een damesmaat ook met de wat smallere band. Wat wel mooier is, is dat de datum op 6 staat.

Jaa alleen de lange luggs…vandaar dat ik er aan denk om de 37mm te nemen.

Heb je een foto van de 40mm op jouw pols ?
Em wat voor polsmaat heb je ?

40 mm.

16 likes

Post es een foto aub van al je longines. Volgens heb je de ldd en tuxedo ook nog. Nog meer?

Ik heb er slechts drie…:joy:, de vierde komt eind december (hoop ik)

10 likes

Welke gaat het worden? De tuxedo komt er bij mij nog zeker bij en waarschijnlijk de groene zulu.

1 like

Net als jij de groene Zulu, helemaal verliefd op (en dat voor een Seiko man… :grinning:)

Altijd lastig in te schatten omdat fotos vaak verrekenen, maar mijn pols is 18cm waarvan de “bovenkant” iets meer dan 5cm breed is.

De 40mm is voor mij de perfecte maat. 37mm te klein, 42mm te groot.

17 likes

Ben je niet bang voor heel veel overlap tussen groene spirit en groene zulu? Wat me nu opeens opvalt is het verschil in kleur vd datumschijf tussen die 2 modellen.

1 like

Onlangs gepast en echt een prachtig horloge, staat nog steeds op het lijstje. Wel op staal maar die was er niet.

De champagne plaat is echt heel erg mooi maar niet goed op de foto gezet.

Heb zelf een 16,5mm pols en ging prima.

15 likes

Dit is de 37mm die past perfect op jouw pols!

1 like

Gaat prima bij jou. Ook het mooist op leer.:star_struck:

1 like

Hij is heel mooi… zit er soms aan te denken om nog een paar horloges te proberen tussen de 2,5 en 3k en daarna deze nieuw te bestellen en klaar voor langere tijd.

Kreeg trouwens als ik staal zou bestellen keer erbij dus dat is wel heel netjes.

Maarja, dan slaat de twijfel weer toe. We zullen zien, geen haast.

1 like

Nee hoor, de Zulu vind ik echt een heel ander model. Overigens is alleen de bezel groen, de wijzerplaat is zwart/antraciet.

1 like

Longines Spirit zulu time GMT 42 mm
Longines Conquest 41 mm

Telt die van mijn vrouw ook nog mee:
Longines Conquest rose/staal 29 mm

9 likes