Ik ben aan het twijfelen over een Longines Dolcevita (het grotere model). Een rechthoekig horloge staat al heel lang op mijn lijstje (ultiem natuurlijk een Reverso small seconds). Maar ik vraag me af of ik moet doorsparen voor de topklasse of, ook als Longines liefhebber, voor een goede middenklasser moet gaan.
@Pieterswatch: kijk maar eens op Youtube, daar staan genoeg filmpjes over het vergelijk tussen een Longines Spirit en de IWC mark XX, mag je raden waar de meeste voorkeur naar uitgaat… Die IWC is mijns inziens echt veel te duur voor wat ie levert.
Juist op dat vlak scoort de Spirit extreem goed…
Toevallig zat ik zwaar in dubio over de IWC mark VIII die in het blauw stond aangeboden. Echter was die niet met stalen band die juist zo ontzettend mooi en praktisch is (maar reken wel op 1.000,- als je die wilt aanschaffen).
Ik google toen toch maar weer op de Longines Spirit 37mm en dat leek me toch een voordeliger plan voor ooit!
Ik heb em, en overgenomen hier van @Jdb Mij bevalt die prima en vind em hartstikke mooi. Enigste minpunt is de kroon, die is superglad en heeft wat geduld nodig om te draaien.
Zoveel mooier! Ik ben wel van het gepolijste spul, zeker op (nieuw) vintage… zo zou ik em wel willen…
Leuk dat je deze eens post hier, zie die zo weinig.
Nieuwe aanwinst, en misschien wel mijn nieuwe favoriete horloge in de collectie. Titanium + antraciet + goud =
Mijn beste,
Inderdaad een uitmuntende combinatie!!
Veel draagplezier.
Orologio Signaturis Temporis
Gefeliciteerd man, errrrrrruggggg mooi. geniet er van.
Gefeliciteerd