Longines only (Deel 1)

Blijft altijd een klassieke schoonheid deze… :heart_eyes:

1 like

Alles van Azaan is te koop.

1 like

Prachtig horloge gefeliciteerd.

Al een hele tijd aan het denken geweest om eens iets moois voor mezelf aan te schaffen.

Na lang twijfelen toch maar de stap gezet en voor de Longines Spirit gegaan

Heel blij met dit exemplaar.

Voor mijn vrouw zelf heb ik de La Grande Classique

Verder heb ik nog een erfstuk van mijn tante , de Presence, volgens de dealer van de jaren 90.

Deze lijkt ongedragen, maar staat al een aantal jaren stil

Longines in doos .

Nu dat we elk een mooi stuk hebben, is de interesse alleen maar aangewakkerd.

Het zullen zeker de laatste niet zijn

15 likes

Mooi en met longines zit je zeker goed, ik heb vandaag mijn 5e binnen.:+1::heart_eyes:

2 likes

Mijn beste,

Een mooi trio Longines horloges!!!
En een dikke Proficiat met je nieuwe Longines Spirit.
Geniet er met volle teugen van.:watch:

Doch, voor nu: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Deze is van mijn schoonvader, iemand een idee welk type dit is? Hij heeft er geen info over, behalve dat hij deze in zijn jonge jaren gekregen heeft van zijn pa

3 likes

Staan er nergens geen cijfers achter op het deksel? Hoe oud is je schoonpa? Dan kun je terugtellen van welk jaar het horloge ongeveer is.

Ik zie er geen cijfers opstaan, en die mens is er 74. Ik zou het horloge moeten laten ophalen om misschien zo iets te zien, maar daar ga ik nog even voor moeten wachten denk ik…

26 likes

Longines is niet meer verkrijgbaar bij de bijenkorf. Erg jammer, was laagdrempelig kijken daar.

2 likes

Helaas gaan alle merken van de Swatch Group verdwijnen bij de Bijenkorf filialen…

1 like

13 likes

Why :confused: Zo zonde.

1 like

12 likes

20 likes

Ongeveer twee jaar geleden heb ik mijn Longines Hydroconquest chronograph verkocht aan @Polstijd.

Altijd een beetje Sellers-remorse gehad dat ik deze weg had gedaan, maar Johannes was er erg blij mee.

Bij toeval kwam ik een Hydroconquest chronograph tegen in een advertentie.

Toen ik naar het serienummer keek, bleek dit notabene mijn bewuste ex te zijn. Afijn, lang verhaal kort: bod gedaan (te hoog waarschijnlijk) en gekocht. Deze middag door de post bezorgd.

Daarna gelijk maar op rubber gezet en als een klein kind zo blij (jaja, ik weet het: een kinderhand is echt snel gevuld). Voorlopig ben ik helemaal happy dat hij terug is.

17 likes

Dat is ook een hartstikke leuk horloge, Top dat het ook je eigeste is…:+1:

1 like

Die heb ik ook gehad!
Het is een fijn en schitterend horloge!

Ik had hem om bij de geboorte van mijn tweede zoon! 🥲

Edit:
Ik zie dat het horloge wel wat ruwe tijden heeft gehad in de tussentijd (bezel). Is dat nog een beetje op te lossen?

9 likes

18 likes