Deze blijft wel echt super mooi!
Chique!
Nieuwe banden binnen - maakt echt weer een verschil. De originele banden die bij deze Sector dial worden geleverd konden me minder bekoren…
Mooi!
Twee toppers
Paar leuke plaatjes van mijn Ultra Chron cal 431. Eind jaren 60. Prachtige sun burst wijzerplaat met Cross hairs.
Draag deze niet zo vaak, maar blijft mooi.
En een z/w
De beroemde Valjoux wobble … alle 775x chronos doen dit (of in ieder geval alle die ik heb / heb gehad); bij bepaalde bewegingen kan de rotor echt in een spin gaan. Ik vind het wel een bepaalde charme hebben.
Sehr schön! Die sector dial knabbelt nog steeds aan mijn verlanglijst …
Ik vind het ook iets hebben, wetende dat er binnenin van alles gebeurt.
Alsof we het hebben afgesproken
Interessant altijd die VHP van longines…
Ik twijfel ook altijd nog wel over Quartz vs Automatisch… Automatisch vind ik altijd toch wat meer charme hebben, maar uiteindelijk wil ik ook de “handigheid” van een horloge dat ik altijd kan pakken, gelijk loopt en technologisch perfect is (of dus heel precies).
Vanwaar jouw keuze voor een Longines Conquest VHP en niet bijv een Automatic?
Dit aangezien ik zelf ook al tijden naar de Longines collectie aan t kijken ben en eigenlijk maar geen keuze kan maken haha
Toen ik de VHP kocht had ik ook een Hydroconquest in het vooruitzicht. Het was dus niet echt een kwestie van of quartz of automaat, maar beiden op de iets langere termijn.
Ik denk dat de VHP perfect is wanneer je ook eens wat anders wilt dan een automaat, maar als je twijfelt is automaat misschien wel een meer bevredigende optie.
Wanneer ik een dag niet weet wat ik eens zal gaan dragen (komt regelmatig voor) pak ik standaard de VHP, want die kan gewoon bij alles. Ik denk dat hij hier voornamelijk perfect voor is.
Hij loopt altijd op tijd. Geen zorgen over magnetisme. Geen zorgen over stoten. Geen zorgen over service en regulering. Geen zorgen over de juiste datum (want die houdt ie ook netjes bij de komende paar-honderd jaar). Gewoon zorgeloos dus! Op de batterij na dan, maar die gaat ook wel een tijd mee.
De enige keer dat ik de tijd moet verzetten is bij het wisselen tussen zomer- en wintertijd. Dit is letterlijk een korte draai aan de kroon en hij is een uur verzet , terwijl de minuten en seconden gewoon de precisie blijven houden.
En hij doet het leuk op verschillende banden!
Nice! Voor het eerst dat ik deze “in het wild” zie.
Heel vet
Thanks voor je verhaal! Heel mooi om te lezen… snap nu heel goed waarom je voor een VHP kiest:+1:t2:
Helemaal als je ook al een Hydro in t verschiet had haha.
Geweldige foto’s ook!!