Prachtig!
Heb al een tijdje de Conquest VHP op het oog:
Ben nu aan het twijfelen om de Tissot Gentleman Silicium te verkopen en de VHP te kopen…
Wat zouden jullie doen, rekening houdende dat ik o.a. al een Spirit, HydroConquest en Flagship in de collectie heb?
Doen!! Longines rocks
VHP natuurlijk!
Ik zou het ook doen.
Misschien de zwarte Spirit omwisselen voor de blauwe dan
3 dezelfde meningen maar ik had eigenlijk niet anders verwacht in het ‘Longines Only’ topic
VHP, what else?
Vraag het maar in het Tissot only topic. Mijn antwoord blijft hetzelfde
Ik twijfel dan wel nog tussen de blauwe en witte wijzerplaat
Al vind ik die Tissot ook wel heel mooi
Jij hebt de blauwe en witte wijzerplaat, welke heeft je voorkeur?
Blauw please. Ik heb een past keer een horloge gehad met een lichte wijzerplaat en het zijn geen blijvertjes. Mijn Hamilton met beige wijzerplaat gast weg en dan is alles donker of kleurrijk!
Lastig, als ik ze zo naast elkaar zie neig ik toch meer naar de witte!
Let aanvullend trouwens ook op de kleurdetails zoals;
- de donkergrijze chapterring op de blauwe tov de zilveren chapterring op de witte;
- witte opdruk op de blauwe tov zwart op de witte (“Longines”, “Swiss made”, chapterring markers, datum omkadering en waterdichtheid aanduiding);
- zwarte datumschijf op de blauwe, tov de witte schijf op de witte (overigens wel anders wit dan de plaat).
Wellicht vind je deze details in een bepaalde configuratie mooier.
Snap ik wel ja. Is het geen optie om de Gentleman te houden voor het blauw en de witte VHP te nemen?
edit: heb net per ongeluk m’n vorige post verwijderd dus om nog even samen te vatten:
Blauw is speelser, de witte is beter in afleesbaarheid. Beiden erg mooi, maar erg verschillend in uitstraling.
Ik denk dat de kleurencombinatie zorgt dat ik naar de witte neig, deze oogt wat rustiger vind ik. De Tissot houden is een optie maar ik draag deze niet erg vaak en dat zal niet meer worden als de VHP er nog bij komt.
Beide kleuren binnenkort maar eens passen bij de AD
Staat bij mij in bestelling. Hopelijk volgende week dat ik hem mag ophalen.