Longines only (Deel 1)

Heerlijke reiscompagnon, hij duikt in ieder avontuur :wink: hoewel hij wel te koop staat. Weet ie zelf nog niet :shushing_face:

9 likes

17 likes

11 likes

F1 kijken.

8 likes

12 likes

De ochtend goed beginnen met de kersverse NA om de pols en een goede bak :coffee:

16 likes

En ook mijn NA :grinning:

16 likes

12 likes

Kent/herkent iemand dit probleem bij de VHP? :grimacing::grimacing:

7 likes

Das idd niet het moment waarop je een datumwissel mag verwachten.

1 like

Nee… om een paar minuten voor twaalf gaat hij over en om twaalf draait hij naar een halve datum… :thinking:

Ik heb hem pas een dag of wat, dus gelukkig niet zou ik haast zeggen.
Al geprobeerd hem in saving mode te zetten en dan weer terug te zetten? Wellicht een éénmalige hapering om wat voor reden dan ook

Thnx voor de tip. Dat is idd het eerste wat ik geprobeerd heb; helaas zonder resultaat. Ik ga maar weer contact opnemen met het geweldige (kuch kuch) longines service centre…

Wel ontzettend balen zoiets. Hoop dat het snel opgelost wordt!

1 like

Hmm apart. Ook al geprobeerd de tijd met de uurverstelling een een paar uur naar voren te zetten (naar de volgende dag) en weer terug? Zodat de datum een keer heen en weer flipt.

(Hoewel het wellicht beter is om gewoon naar te laten kijken om evt. verdere schade te voorkomen)

Ja al geprobeerd. De datum gaat om 23:55 netjes naar de datum maar op 00:00 knalt hij door naar de volgende halve datum :man_shrugging:

Nee heb ik niet.

1 like

8 likes

Sorry, ook hier geen last van… Ik hoop dat het snel en netjes opgelost wordt. Het is een prachtig horloge en zou zonde zijn om het niet te dragen!

1 like

Ik heb nu enkele maanden een Longines Master Moonphase 40mm.
Bruin leren bandje. Ik heb het gevoel dat je eigenlijk maar weinig keuze hebt als je bepaalde specs in gedachten hebt. Alleen de Muhle Glashutte Teutonia kwam in de buurt, maar mijn vrouw vond het stom om een made in Germany te kopen waar niemand ooit van gehoord heeft, en dan nog een stuk duurder.
De Longines is makkelijker om een winkel van te vinden, en eens ik hem omhad viel de twijfel weg, lekker ouderwets. De datum aflezen is niet altijd evident. Er moet genoeg licht zijn…

2 likes