Longines only (Deel 2)

I saw what you did there.:grin:

2 likes

:green_heart:

15 likes

17 likes

28 likes

Het is de Valjoux 7751, een bewezen werkpaard dat niet goedkoop in het onderhoud is.

Sinds 2011 draag ik deze, zonder noemenswaardige problemen, en een service in 2019 van zo’n 550 euro.

11 likes

De juwelier gaat kijken of dit model te bestellen is voor vrouwen, we zijn veel juweliers afgegaan maar een model zoals La Grande Classique in het goud was bijna niet te vinden voor dat geld (2k)

4 likes

Al foto’s? Heel gaaf!

1 like

Dit laat wel zien hoezeer smaken verschillen.:slightly_smiling_face: Ik ben best een longines fanboy, maar deze zou ik echt overslaan. De uitvoering van @Rooms is een plaatje. Over het uurwerk…ongelooflijk hoeveel complicaties je krijgt voor je geld in dit horloge.

2 likes

20 likes

Als het goed is komt ie vandaag :slightly_smiling_face:

2 likes

Hi is nog beschikbaar via de Longines website (ook om zelf te bestellen), dus je zou zeggen dat een juwelier deze nog moet kunnen bestellen. Geen idee wat levertijden dan moeten zijn.

1 like

Ja mooi zijn ze zeker. Die staal goud gaat er bij mij zeker komen. word wel ff sparen, maar dit is er 1 waar ik een speciaal potje voor ga maken. Zal wel ff duren voor het potje het juiste niveau heeft bereikt, maar heb ik iets om naar uit te kijken :grin:

1 like

Ik zat een beetje te scrollen door de Longines website en kwam deze afbeelding tegen bij de Dolce Vita. Best leuk qua “verpakking”. Even wat anders dan een standaard vierkante doos.

5 likes

20 likes

De nieuwe aanwinst :slightly_smiling_face:

Dankjewel @Rayput :ok_hand:

26 likes

Vanmiddag toch ter referentie de (champagne kleurige) 38mm Conquest gepast en oef… Deze valt toch wat chiquer om de pols. Helaas foto’s vergeten te maken.

Ben alleen bang dat het geplante zaadje in mijn hoofd omtrent formaat nu gaat bloeien, en de groene 41mm toch naar het blauw mag :face_with_peeking_eye:. Het is immers een geboorte horloge voor mijn dochtertje, dus wil hem wel met 200% tevredenheid de rest van mijn leven dragen.

4 likes

Zou ik toch bijna vergeten hier mijn Longines Spirit te posten :innocent:

23 likes

Precies. Die ga je toch niet inruilen?

1 like

Maar ik snap wel wat je bedoelt… :slightly_smiling_face:

En toen stond ie in het blauw. Goede keuze! Een horloge hebben terwijl er eigenlijk eentje meer bij je past is ook niets. Kijk uit naar de NA van de nieuwe!

1 like