Continuing the discussion from Longines only (Deel 1).
Previous discussions:
Mooi man! Gefeliciteerd, en met blauw tasje. In een boutique gekocht?
Gefeliciteerd! Ik draag bijna niks anders meer sinds ik 'm heb. Geniet ervan!
Bouman heeft deze tasjes
Jouw posts hebben er o.a. aan bijgedragen om voor de champagne plaat te gaan!
Je woont in de kop van noord holland dqn denk ik den helder of zo. hoe kom je dan helemaal in Culemborg terecht voor aankoop?
Heel gaaf. Gefeliciteerd. Inspirerend, staat ondertussen ook al een tijdje op mijn wishlist
Den Helder inderdaad.
Ik ben ooit via de website eens in contact gekomen en wezen kijken voor een aankoop. Beviel me erg goed dus nu al meerdere aankopen daar gedaan. Ik ga er in principe alleen heen als ik al die richting op moet. Ik moest van de week in Utrecht zijn voor een afspraak en had het horloge al even besteld, dus toen ook even langs Culemborg om op te halen.
Toch altijd fijn die midsize maten! Welke kleur zou je voor gaan?
Ik heb vorige week een junghans meister handaufzug binnen gekregen. Die is 37,7 en vind em eigenlijk te klein voor me…De spirit die jij nu hebt is supermooi met mooie band en heb ik paar keer gepast maar te klein, naar mijn smaak,de junghans bevestigd dat. Dan denk je, niet zeuren Piet, koop je de 40mm toch? Die heeft de datum op 3, op 6 vind ik veel chiquer…Datum op 3 tolereer ik alleen op mijn ldd omdat het nog een beetje symmetrisch is met de 9 aan de andere kant. De titanium dan… heeft geen datum maar ik hou van glimmende gepolijste kasten… Over de zulutime zal ik maar niet beginnen… Das echt een persoonlijk drama geworden… melodrama.
Gaaf man! Gefeliciteerd, mooie foto’s ook
De titanium 40mm is wat mij betreft één van de mooiste uit deze serie. Juist een alledaags horloge hoeft van mij geen gepolijste delen te hebben.
Het nadeel van Longines is dat ze vaak 2mm groter dragen dan ze zijn. Mijn eerste indruk van de 37mm was ook ‘deze is te klein’, maar na een middagje om de pols kwam ik daar snel op terug en went het snel. Door het lichte gewicht voel je bijna niet dat je hem om hebt, maar als je kijkt zie je een prachtig horloge.
Hij draagt super comfortabel, ik heb mijn andere dagelijkse horloge (Tissot Gentleman) er voor te koop gezet. Enige nadeel is dat de geopende sluiting weinig ruimte biedt om hem af te doen.
Klopt, mijn ldd is 52 mm breed, de tuxedo, die 38,5 is heeft een l2l van bijna 5 cm naar ik vind die lange glimmende lugs dus prachtig. Welke draagt het fijnst? De 40mm mastercollection. Daar is de l2l vrij normaal.
Ja, van al mijn horloges draagt deze kast voor mij het fijnst.
Woh, deze vind ik echt heel mooi! Gefeliciteerd!
Mag K meedoen?
Longines Sei tacche; met o zo mooie radium cracks rond de indexen
Deze komt binnenkort wellicht tk; want wil m’n collectie(tje) focussen rond enkel duikers
Een tip, pas op met dingen zeggen zoals deze komt binnenkort mss te koop. Dat kan gezien worden als een verkapte advertentie. Verkopen mag je hier zo wie zo niet. Al doende leert men hier. Verders welkom in dit topic, van de mooiste horloges ooit.
Dank voor de tip; was K me niet van bewust