De discussie wordt voortgezet vanaf Longines only (Deel 2) - 4108 van Pieterswatch.
Eerdere discussies:
De discussie wordt voortgezet vanaf Longines only (Deel 2) - 4108 van Pieterswatch.
Eerdere discussies:
Je wilde gewoon de eerste zijn in deel 3.
Even de prijs opgezocht. Nou nou…
Zekers
Dan breng ik ook nog graag nog een keer mijn post onder aandacht hier haha:
Wat denken jullie?
€ 3.900 voor een Ultra - Chron Classic? Hmm…
quote=“MarTime, post:4106, topic:441360”]
Ik heb wel eens gelezen dat het de bedoeling is dat Longines de plek van Omega moet gaan innemen, wat langzaam maar zeker (ook) te zien is aan de prijzen.
Maar daar tegenover ook super mooie afwerking en degelijke uurwerken.
[/quote]
ze bewegen inderdaad naar een hogere plek in de pikorde. Wat mij betreft zijn de releases van de afgelopen jaren super tof, maar is het portfolio te groot en onoverzichtelijk. Daarnaast zitten er wat mij betreft nog teveel oude stijl horloges in het gamma. Prijzen stijgen overigens wel harder dan mijn portemonnee leuk vindt
Zou zomaar kunnen. Zit niet diep genoeg in de materie, maar wellicht andere hoofd aan het roer.
Wat het ook is, hoop dat ze zo doorgaan
Eens. Duurt met zo’n enorm aanbod ook wel even voor je het schip een volledig andere kant op laat varen. Aan de andere kant, volgens mij is Longines een van de beter verkopende merken dus ze zullen ze geen al te grote veranderingen willen.
Er is een uitgebreid interview van pak 'm beet 2 jaar terug te zien waar Teddy Baldassare de Longines site bezoekt en waarin de CEO aangeeft dat het Longines missie is om betaalbare horloges met oog op innovatie maar ook hun verleden te moeten brengen en dat we niet uit het oog moeten verliezen dat een horloge dat tussen de 1 - 5k (wat toen nog hun markt was) voor de meeste mensen een hoop geld is. En dat dit wel hun klantensegment is.
Als ik het mij goed herinner was het ook de bedoeling dat ze 2bn in retail moesten halen dit jaar en dat ze vorig jaar en het jaar ervoor net over de 1bn zitten. Waarschijnlijk is er is toch wel iets verandert in de bedrijfsvoering want de resultaten sluiten niet aan bij de omzet.
De vorige Conquest kostte, wat… 1/1,5k? De nieuwe is rond de 2,2/2,3k?
Ze zijn dus heel sterk upmarket aan het bewegen. Daarvoor hebben ze in mijn ogen nog wel een weg te gaan. Als ik een Tudor beetpak voel ik toch echt veel meer kwaliteit dan wanneer ik een Longines beetpak.
Klopt. Maar tweedehands (of met dealer korting) al direct voor veel minder. Dat is ook wel weer Longines.
Ik begrijp ook niet dat de Spirit en Flyback nĂş al op Chrono staan voor -20%. Schijnbaar kan die marge direct gemist worden?
Ik heb hier al eens mijn zegje over gedaan.
Ik ben groot Longinesfan en heb een aardige collectie maar door de nieuwe prijsstellingen ben ik bij andere merken zoals gs, breitling en wss binnenkort ook tudor terechtgekomen.
Lijkt wel een trend in het algemeen bij Swatch Group te zijn.
De vorige maand gelanceerde Hamilton Chrono met blauwe dial staat ook al op Chrono voor 1700/1800 euro terwijl ie voor 2200 gaat. Tevens hebben ze net een Hamilton Khaki Field Auto x CoD (Call of Duty, schietspelletje) gelanceerd waar letterlijk alleen de caseback anders is, namelijk met een gravure en die kost maar liefst 230 euries meer (!!) en je ziet er letterlijk niets van.
Case in point: ik heb het idee dat de Swatch Group hun marges proberen te vergroten maar dat retailers, die zeer waarschijnlijk ook nog post-Covid aan het herstellen zijn, vooral het product willen slijten en het hen dan wat meer vrijheid geeft te concurreren tegen retailers die dat niet (willen) doen.
Ik weet, aannames mijnerzijds, maar dat is wel het gevoel dat ik er bij heb en dat brengt mij terug tot Longines, als eveneens onderdeel van de Swatch Group.
Een andere reden zou kunnen zijn om de US Tariffs wereldwijd uit te smeren zodat niet alleen de US markt die last draagt maar daarvoor zou ik moeten kijken naar de prijsontwikkelingen van de US markt specifiek. Heeft iemand daar meer kijk op?
Pieter aan de Tudor Wat heb jij op het oog?
Iets met volledig burgundy. maar wanneer weet ik nog niet.
Longines’ markt is het grootst in Azië daar zijn ze waanzinnig populair. Ik weet niet of de us markt belangrijk genoeg is om eventueel die pijn uit te smeren.
In plaats van de onlangs aangeschafte Seiko
Jij snapt het. Die seiko was als proef.