Longines only (Deel 2)

:wave:

16 likes

Mooi horloge is het toch. De mijne is al weer 10 jaar oud, de kast is gebuts en bekrast, er lijkt een knik in de minutenwijzer te zitten, de bezel lijkt van de 12 af te slippen en er zit een kras is het saffier maar deze oude liefde roest iig niet.

1 like

Deze nu ruim 2 jaar oud. Heb de originele meshband destijds op maat laten maken en er vervolgens nooit meer omgehad.:smiley: Voor ruim 5 cm ligt deze ontzettend fijn om de pols. Zou de originele wel willen hebben. Maar die zijn tegenwoordig serieus geld. Ik heb een folder met prijslijst thuis liggen. Uit de jaren 60. Deze was net zo duur als een conquest. Maar de prijzen nu, zijn soms het tienvoudige.

Hallo, allemaal!

Ik ben nieuw in dit topic, want ik ben me aan het oriënteren mbt Longines.

Nee, hier ook nog niet!

Ik heb wel de onderstaande 2 op mijn lijstje staan, maar ik krijg het idee dat deze 2, beide met zwevende lugs te maken hebben. Dat vind ik dan weer niks. :rofl: :sweat_smile:

7 likes

In het kort. De bovenste is te groot en de onderste te duur.:grin:

1 like

:joy:

Heb je toevallig ook de wetenschap of de lugs boven de pols zweven? :sweat_smile:

Ps.: ze zijn beide 42mm

1 like

De eerste weet ik zeker, de tweede kan ik me niet herinneren. Edit. Ze zijn wel erg mooi.

2 likes

Zwevende lugs :man_shrugging:t3:
Zeg het maar

12 likes

De flyback chrono is wel heel mooi :star_struck:

2 likes

Gekocht door een maatje, erg mooi ook op mijn pols

14 likes

Ik denk het wel, helaas. :sob:

Moet ik wel bij vermelden dat ik maar polsjes van 17cm omtrek heb. :joy:

4 likes

Ik ook, vind deze zwevende lugs persoonlijk niet storend

1 like

Gefeliciteerd Ronald met deze mooie Flagship

Ik denk, ik wel. Maar ach, ik kan altijd eerst nog wel ergens even passen en kijken of ik het dan echt zo storend vind. :sunglasses:

1 like

Van de prijs kan in elk geval 20% af :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

:joy::joy:

Good to know!

1 like

En te dik :upside_down_face:

1 like

Deze heb ik ook.:slightly_smiling_face: Maar zit hier een te smalle band op? De pushbars zijn best zichtbaar.

Full moon.

8 likes

Hi allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een dresswatch enonlangs heb ik de Master Collection Small Seconds met zalmkleurige wijzerplaat gepast… wow! Echt insane hoe mooi dit horloge is. Ik heb nog geen dresswatch in mijn collectie en hoewel deze er prachtig uitziet gaat het hem helaas niet worden omdat dit horloge niet past bij mijn (formele) kleding.

Ook heb ik de Master Collection Moonphase gepast en de blauwe uitvoering vond ik veruit de mooiste (geen foto gemaakt helaas). Echter is dit horloge voor mijn dunne polsen helaas te dik. Van bovenaf ziet het er top uit maar zodra je je pols beweegt merk je hoe dik het horloge is. Er lijkt behoorlijk wat ruimte te zitten tussen het glas en de wijzerplaat dus ik vraag me af waarom er niet meer van had afgekund. Als je het horloge kan hebben om de pols is dit wel echt een toppertje zeg.

The search continues!

12 likes