Longines only (Deel 2)

10 likes

15 likes

38mm :slightly_smiling_face:

1 like

25 likes

Very nice! :ok_hand:

1 like

Dank je Henri. Heb jij je gouden Longines om vandaag?

1 like

Nee, vandaag niet. Ik had de Lunar Pilot om.

4 likes

17 likes

Die is mooi, vanmiddag ook naar staan te kijken. Dit is er toch eentje uit de “master” collectie?

1 like

Longines Flagship Moonphase

Compleet andere kastvorm dan de master. Slechts 38,5mm maar wel hoger dan de kast van de master serie.

19 likes

Oke, mooi erg mooi maar helaas voor mij te klein. Daarom viel mn oog op de Moonphase in de Master-collectie, deze hebben idd een grotere diameter

1 like

Owh :upside_down_face: staat er ook op

1 like

Ik mag weer meedoen :blush:

Ik had er een leren NATO op gedaan die ik nog had liggen. Maar ik ga er nooit aan wennen. Hij is er weer vanaf.
En weer op zoek naar een mooie band.

14 likes

De moonphase mastercollection heb je in 40 en 42mm. De flagship is kleiner maar wel weer groter lug to lug. Echt twee verschillende horloges.

2 likes

Dat begrijp ik inmiddels. Hoe gaat een Moonphase eigenlijk om als de reserve opraakt als je hem niet draagt? Of is voor een Moonphase een watchwinder aangeraden?

1 like

Ik heb mijn maanfase inderdaad op de watchwinder. Echt geen zin om deze ‘s ochtendsvroeg in te stellen. Maar is eigenlijk niet zo ingewikkeld. Kroon kan in drie standen uitgetrokken worden in het geval van de Flagship, voor de tijd, voor de datum en voor de maanfase

2 likes

Als ik hem draag, dan zet ik hem ook goed. Is vrij eenvoudig. Kroon uittrekken in stand één, dan is één kant opdraaien de maanfase en de andere kant op de datum. Kijk dan meestal even online wat de maanstand is die dag.

2 likes

Dan is de bediening anders dan bij een mastercollection.

2 likes

Ander uurwerk. Andere kroon. Mijn Flagship en Master zijn echt twee totaal verschillende horloges

2 likes

Oke, bedankt voor deze info. Ging ervan uit dat het om dezelfde uurwerken ging…. Verkeerd gedacht dus. Maar in dit geval zou een winder wel gemakkelijk zijn

2 likes