Longines only (Deel 2)

Wat een toppers, allemaal verdienen ze een likie, ik heb de maand juli alle een like geven, maar ze zijn allemaal even mooi, heeeelmooi.
Ik verzamel vintage horloges, en soms zie ik een pracht exemplaar dan zie ik de vraagprijs en dan moet ik er toch even over nadenken, maar er komt zeker een Longines in de verzameling. Longines is echt een mooi en goed merk, ook de vintage van Longines zijn prachtig, sommige met schitterende patina.

4 likes

:point_up_2:show jouw Flagship maar even @Piede

2 likes

Prima maatje!

8 likes

Ik zou hem houden, pracht van een horloge.

Pff wat een mooi horloge, jij hebt wel iets meer real estate dan ik :joy:

Mooie lange lugs! Hou ik van

WoW! :heart_eyes: perfect! wat extra zo mooi is, is het patina, er komen sproetjes, dat is echt fantastisch!
Er komen er steeds meer en dit wordt alleen maar mooier en mooier.

1 like

Dit is de favoriet van mijn jaren 60 horloges.

11 likes

17525987556824293067539639981166

13 likes

De mooiste Peter :ok_hand:

1 like

Dat is zeer begrijpelijk,Pieter, Longines is een gewild merk voor de vintage verzamelaars, niet voor iedereen weggelegd, mede door de hoge prijzen, maar dat maakt het nog leuker om er ooit 1 in bezit te krijgen. Ik zou gaan voor een Longines met beginnende sproetjes op de plaat, dat is zeer aantrekkelijk.

1 like

@pmannaert heeft ook een pracht exemplaar die hij zo nu en dan laat zien op ons topic, ‘welke vintage draag jij vandaag’ ook met datzelfde soort patina, erg gaaf. Misschien showt hij het nu ook wel even hier in dit topic.

1 like

Dankjewel Arjen :pray:

Vanwege de concurrentie en mijn voorkeur voor sportiever ziet de Longines niet zoveel polstijd. Toch word ik er altijd blij van :innocent:

1 like

8 likes

:point_up_2:volkomen terecht

2 likes

Ik zou er nog een nachtje over slapen :sleeping:
Hij is erg mooi en niet makkelijk weer te verkrijgen lijkt me :thinking:

Eerder vond ik de zulu’s altijd geweldig maar de laatste tijd vind ik de ruwere uitstraling van deze steeds beter worden.

1 like

Vind ik ook, ze ogen wat rustiger

Ik heb even een vraag aan de mensen met meer verstand dan ik :wink:
Naar mijn weten kan je de Hydroconquest ook ‘opwinden’ hoe werkt deze functie? Het is mij niet helemaal
Duidelijk in welke positie de kroon moet staan.

Prachtige klok! Welk model is dit?

Er van uitgaande dat het een Schroefkroon is
 Schroef 'm uit en trek de kroon dan niet verder uit
 Draai dan aan de kroon en je windt op

1 like