Longines only (Deel 2)

Was hij maar 40mm :thinking:

9 likes

Of 38,5.:grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Is hij dat niet?

1 like

Jouw sector dial bedoel ik, die is 38,5 mm. Net zoals de flagship en tuxedo.

1 like

Ja precies…en wás hij maar 40mm.

Ik heb hem nu een paar keer omgedaan maar steeds weet ik het binnen 5 minuten, dit is op mijn ‘‘grote lichaam’’ te klein. En verder is het zo’n 100% perfect horloge. Het is gewoon 100% perfect, alles klopt qua maat en design. Je moet alleen ‘‘in de markt’’ zijn voor kleiner dan 40mm en dat ben ik niet.
Hopelijk kan ik er iemand anders blij mee maken.
De kop is eraf :grimacing:

Nu snap ik het. Ik dacht dat je refereerde naar de nieuwe conquest, die is 41mm, en je die eigenlijk kleiner wilde hebben…

Vernieuwde website is online!! Ik keur 'm goed :smiley:
Filters in de collectie zijn ook verbeterd; per mm in plaats van bijv. 38 t/m 41 mm.

1 like

Na een opleving van de hobby eind vorig jaar/begin dit jaar heb ik de fout gemaakt om 3-4 nieuwe horloges in 3 maanden tijd aan te schaffen. Het waren geen miskopen, maar je bouwt snel een voorkeur op.

Opvallend genoeg is het (qua formaat) grootste/dikste horloge dat mag blijven; de Longines Record Hertiage. Met 40mm en bijna 14mm dikte aan de grote kant, maar het horloge draagt kleiner/dunner dan ik van Longines gewend ben (een HydroConquest 41mm was veel te groot). Ik vind de Record spannender dan de 37mm Spirit en Black Bay 58 en ook de stalen band is het meest comfortabel van de 3.

Als ik één nadeel moet noemen is dat de rotor geluid maakt. In dagelijks gebruik merk je dit niet, maar als het muisstil is en horloge in de buurt van je oor komt, dan hoor je het wel duidelijk. Dit doet een beetje goedkoop aan, maar las dat meer horloges (ook veel duurdere Patek’s bijvoorbeeld) deze eigenschap hebben.

Kortom, out:

• Tissot Gentleman
  • Tudor BB58
  • Longines Spirit 37mm

Blijvertje:

• Longines Record

@Meistersinger leuk hoe dat gaat. Voor mij mag een horloge niet groter zijn dan 40mm. Of ik moet helemaal enthusiast zijn en er toch in trappen, maar in de praktijk zijn grotere horloges nooit lang gebleven en mis ze ook niet.

8 likes

14 likes

Leuke fotos!

1 like

Dank U :wink:

1 like

Longines Conquest 2023 - 41mm - Lionel Meylan Vevey voor degene die niet kunnen wachten.:slightly_smiling_face:

12 likes

En weer online! :smiley:

https://www.longines.com/de/p/watch-conquest-2023-l3-830-4-72-6

De nieuwe kleur Hydroconquest staat nu ook online. Verkrijgbaar op staal of nato ipv rubber. Staal en nato opvallend genoeg beide €1950.

7 likes

20 likes

Dat was ook altijd al met staal en rubber, altijd raar gevonden…

less is more? 7mm kleiner, 500 euro duurder.:thinking:

1 like

Hahaha blijkbaar wel :wink:
Ik zie sowieso de Conquest 2023 online en weer offline gaan, denk dat een contentmarketeer lekker bezig is daar :smiley:

Oh wacht, deze heeft diamanten markers…