Longines only (Deel 2)

Inderdaad. Wat betreft modellen en specs is Longines nu echt het Omega van 15 jaar terug, en dat bedoel ik positief.

1 like

Jaren 45/50

16 likes

Echt heel vet idd, ik zag m ook met blauwe wijzerplaat voorbij komen.

Echt veel te duur inderdaad, het is bekent dat longines afgelopen jaren in prijs omhoog gaat, maar deze is wel echt bizar duur. Duurder dan de Master Collection moonphase, terwijl ik juist dacht dat de Master Collectie het ‘beste’ van longines was.

1 like

Moet ook nog een beetje wennen aan de nieuwe prijzen. De recente Spirit Flyback Chrono kost maar liefst €4.950.

15 jaar terug verkocht ik mijn eerste Omega Seamaster voor iets van €785. Als je daar aan terugdenkt begin je toch een beetje spijt te krijgen.

11 likes

Tja vooral afgelopen jaren gaat het heel hard. Ik vraag me af of de nieuwe prijzen puur inflatie zijn, of dat ze echt naar hoger segment willen. Nu omega naar een hoger segment gaat komt daar wellicht een gat dat longines op kan gaan vullen.

het is dat ik toen met playmobil speelde ipv horloges, anders had ik het wel geweten :rofl:

2 likes

Hier ben ik in ieder geval van overtuigd.

@Ypuh, 't is een bak met geld, maar óók een “dijk” van een horloge. :wink:

De materiaal-verwerking is ook van zeer hoog niveau, vandaar de prijs.

N.B. : doch, ik snap ‘t goed, "overpricing’ is a b*tch, da’s waar :slight_smile:

Ik vind de Zulu 39mm correct geprijsd aan 3,4k.

volgens mij ook.:slightly_smiling_face:

11 likes

Precies dit… Longines is voor Omega wat tudor is voor rlx.

1 like

Hij is echt mooier dan de 42. Bij longines is het nog wel echt een listprijs. 10-15 procent korting is eigenlijk altijd wel mogelijk is mijn ervaring.

Yes en als je dan kan landen op eind 2k, dan heb je veel horloge voor dat geld.

2 likes

Precies. :slightly_smiling_face:

Hoewel dit waar is blijft het altijd toch wel pijnlijk te weten dat je met de Longines prijsstelling van 2 jaar terug met dezelfde redenatie onderin de 2k zat voor hetzelfde horloge.
En met de marges die ze maken op die dingen is inflatie een slecht excuus.

Maarja. Wat de gek ervoor geeft hè. Helaas ben ik ook zo’n gek :joy:

3 likes

Water is 28 graden, tijd voor een 300meter duik :joy:

9 likes

15 likes

Alle datums kloppen niet, maar met zo’n reusachtige collectie als dat van jou is dat niet zo gek :stuck_out_tongue_winking_eye:

Die Zulu-Time vind ik - ondanks dat ik niks met een GMT-functie heb - echt prachtig.

1 like

Longines MN!

16 likes

En toch zet ik het horloge wat ik omdoe altijd netjes op datum, kan ik het zien als ik hem om heb, NEE. Maar wacht maar af, als ik geopereerd ben aan mijn ogen zie ik weer zo scherp als een valk :wink:

2 likes