Het type band zoals de originele rubberen band voor de HC moet op maat worden gesneden. Eenmaal te veel weggesneden is dus pech 🫣
Die bestaan wel degelijk. Had er 1 op m’n 41mm HC.
Het type band zoals de originele rubberen band voor de HC moet op maat worden gesneden. Eenmaal te veel weggesneden is dus pech 🫣
Die bestaan wel degelijk. Had er 1 op m’n 41mm HC.
Dan is er nog wat “wiggle room” op de clasp, die kan met een pushpin nog iets meer of minder ruim worden gezet
Thanks voor de uitleg!
Zo’n band is toch veel praktischer lijkt me. Een stalen band is voor mij af en toe al lastig omdat ik heen en weer pong qua polsomtrek. Daarom weleens een HC rubberen band overwogen, maar zo’n band schiet compleet voorbij mijn doel als ie op maat moet worden gensneden. Denk dat het ook een beetje bij the aesthetics van het merk hoort om niet zo’n band met gaatjes aan te bieden.
Mijn 20 euro Casio heeft zo’n band en ik vind het nu al gewoon top.
Heeft er iemand een goede aftermarket strap tip voor de 37 mm spirit, de quick release bracelet heeft vaste pinnen, dus die zijn niet herbruikbaar.
Een mooie strap,19 mm, met quick release pinnen die stevig aanvoelt. Geen Barton.
Longines Heritage 40mm kopen bij Vanhoutteghem Jewelry | L2.830.4.93.0 ff naar België dan maar?
Ik had het inderdaad gezien, maar niet genoeg geld in de spaarpot
Die spaarpot is noooit genoeg.
Sinds ik op HF zit niet, nee
Wat denk je van mij, ach anders verkoop ik de boot toch…
Heeft er iemand ervaring met de vervanging van de batterij van een Conquest GMT VHP?
Zelf ga ik het niet doen maar weet graag waar ik mee moet rekenen in tijd en kosten.
Zie vandaag dat de seconde wijzer per 5 sec. omhoog gaat dus ik vrees ervoor.
Er staat hier op hf ergens een topic of discussie over. Niet zelf doen kan ik me nog herinneren erover en volgens mij ook niet zomaar door elke juwelier laten doen.
Ik ga zoeken ( dat had ik eerst moeten doen)
Dank je
Ik heb mijn eigen VHP (non-GMT) door een willekeurige Longines dealer (Hungerling in Nordhorn) van een verse batterij laten voorzien.
Nadien zag ik pas alle horror-posts op het internet.
Maar de dealer heeft het prima gedaan. Ik was voor een paar euro klaar.
Dat geeft moed. Had idd de posts gelezen over opsturen en >100€ voor een batterij maar jouw ervaringen relatieveren weer.
Ik ga morgen maar eens langs bij de AD hier in de stad en dan zien we wel
Thanks
Omdat deze wel heel veel lijkt op horloges die veel algemener, c.q. lees goedkoper als "hommages "op de markt gezet worden?
Iemand interesse?
Ace en dik heeft/had em een tijd voor 3150. Ik heb em gepast maar voor mij was het niks…