Longines only (Deel 2)

12 likes

Ik kan wel janken , was wat foto’s aan het maken van mijn HC . En viel me dit ineens op … lijkt wel
Of er een heel stuk is afgebrokkeld. Hoe zou zulke schade nou kunnen ontstaan ? Ik heb er echt niets van gemerkt. Zou dit eruit te polijsten zijn ? Je ziet het niet echt maar het valt me steeds op als ik hem draag .

3 likes

Jammer, maar het eerste krasje doet altijd pijn. Deze plek is bij mijn horloges vaak ook waar je de eerste schade ziet (meestal linksboven dan) en weet ook nooit hoe het komt. Dit valt natuurlijk niet meer onder polijsten waar je een vlak deel weer glimmend maakt. Om dit mooi te krijgen moet je een hele hap materiaal wegnemen, en dan eigenlijk ook op de andere lugs om het symmetrisch te houden.

Ik zou er gewoon mee leren leven; een horloge blijft een gebruiksvoorwerp en ik vind het persoonlijk wel mooi als een dagelijks horloge er een beetje geleefd uitziet (zo lang het maar door mijzelf geleefd is en niet door iemand anders).

Doorverkoopwaarde kun je vergeten natuurlijk. Zag laatst een Breitling Chronomat in het blauw staan met meer schade en een prijs hoger dan wat je op C24 voor een nieuwe betaald :sweat_smile:

2 likes

Wow, dat is geen klein krasje, zeker als je niet eens gemerkt hebt dat je ergens tegenaan gestoten bent.
Nu is 316L stainless niet het hardste materiaal, maar ook weer niet zo boterzacht.
Lijkt mij niet 1-2-3 weg te polijsten zonder scherpe kanten te vernachelen, maar ben geen expert.

yeah , net al van @MarTime een tip gekregen over laserwelding. Ik ga daar maar eens voorzichtig achteraan. Ik denk zelf dat ik mijn horloge dan wel eens flink tegen een stalen ding aangebeukt heb. Waarschijnlijk de auto deur … Ik kan zo 1 2 3 niets anders bedenken

1 like

Laser welding zou idd kunnen, maar ik heb geen idee of hiermee ook de brushing intact blijft. Mogelijk moet dat ook nog nabewerkt worden.

Ja dat moet dan gewoon helemaal overnieuw gedaan worden. Ach het moet maar :smiley:

Ik vind het deze toolwatch niet mis staan en zou het lekker zo laten.
Over een paar jaar zullen er wel meer krassen en deuken ontstaan, dan kun je het altijd groots onder handen laten nemen.
Al ligt het er aan hoe je het horloge draagt. Ik mijn HC vooral casual en tijdens tuinieren of op het strand, daar zitten ook wel een paar krasjes en deukjes op. Op een dress watch zou ik het storender vinden.

2 likes

13 likes

Ja haha mooie is ook dat ik een Seiko heb die ik echt altijd met klussen en andere gekke dingen draag. Heeft geen enkele deuk… en die is gekocht in 2015.

Denk dat het gewoon pech hebben is :smile:

2 likes

Blijft een heerlijk horloge :ok_hand:t3:

Helaas ook hier wel wat draagsporen…

16 likes

Mijn beste Jeroen,

Een vraag!!

Is de linker subdial nu een 24 uur aanduiding,
of kan het ook als GMT zone ingesteld worden?

Steeds als ik deze prachtige Longines in ogenschouw neem, dan vraag ik mij dat af.:watch:

Vrede en alle goeds,
Coenraad.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Hallo Coenraad,

Dat is inderdaad een 24-uurs aanduiding en de secondewijzer. Deze draait mee met de uurwijzer en kan dus niet los ingesteld worden :wink:

Groet!

1 like

Mijn beste,

OK!!
Dan is het mij nu duidelijk.
Bedankt voor de informatie.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Schitterend zeg!

1 like

Deze ook hele mooie.

20 likes

Jij hebt wel echt topstukken van Longines. Hoeveel heb je er? Tot nu volgens mij drie van je gezien hier.

Wow!! Prachtig horloge :heart_eyes:

1 like

15 likes

is het dan een Legend Sky Diver?

11 likes